דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשיג את משמעות החיים

להשיג את משמעות החיים

שאלה: אם האדם בכל מקרה יגיע לבורא, לשם מה להעמיס על עצמך קריאה של אין סוף ספרים?

תשובתי: לא צריך להעמיס יתר על המידה על עצמך בשום דבר. פשוט צריך להבין שהאדם פועל מתוך הרצון שלו, ולא ניתן לכפות זאת על אף אחד. חכמת הקבלה מציעה את השיטה לבני אדם שמרגישים נחיצות במימוש עצמי בדרגה הגבוהה ביותר, אבל לשם כך צריך להיות לאדם רצון פנימי.

היה לי רצון להשיג את משמעות החיים. פרט לזה לא רציתי לדעת שום דבר. הבנתי שכל השאר הומצא על ידי האדם, ואילו משמעות החיים צריכה לנבוע מהדרגה הגבוהה ביותר של הטבע, יכול להיות מהתבונה.

שאלה: מאיזה גיל התחלת להרגיש כך?

תשובתי: מגיל שש-שבע. הייתי חייב לדעת את זה. במקרה שלי זה היה מעורב עם התעניינות באנתרופולוגיה וקוסמולוגיה, או לחפור פנימה לתוך האדמה, או מחוץ לגבולות כדור הארץ, בחלל. כל השאר, כמו להיות בנאי, רופא, מעצב מטוסים, כמעט ולא עניין אותי.

אם לאדם יש השתוקקות לגלות את משמעות החיים, והיא נמצאת אצל מספר מועט של אנשים, אז הוא מתחיל לעסוק וללמוד את חכמת הקבלה. הוא חייב לחפור ולגלות בתוכו את הסוד הזה, לא מנקודת מבטה של הדת, כדי להאמין במשהו אלא דווקא כדי לגלות.

במילים אחרות, קיימים כוחות נסתרים שחייבים לגלותם. כאשר "נזיז לצדדים את הפרגוד", אז נראה מה עומד מאחורי המעטפת של העולם שלנו. אנחנו חייבים להשיג זאת באופן מדויק, ללא שום מחשבות או רצונות מבוימים, אלא רק בחושים שלנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 19.03.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest