דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / להשיג את העולם העליון מתוך העולם שלנו

להשיג את העולם העליון מתוך העולם שלנו

הערה: במקורות נאמר: "אין לך עשב למטה, שאין לו מלאך מלמעלה, שמכה בו ואומר לו גדל".

תשובתי: זה באמת כך. כל מה שמתרחש בעולם שלנו, מתממש לפי הוראות והשפעות מדויקות של העולם העליון. אבל אנחנו עדיין לא יכולים לעקוב אחרי השפעות אלה. אנחנו לא יכולים לומר, איזה שורש, איזה כוח של העולם העליון משפיע על העולם שלנו, ואיזו פעולה בדיוק, הכוח הזה רוצה לממש, מפני שאנחנו לא "רואים" את העולם העליון, לא מבינים את התוכנית של הכוח העליון ואת השפעתו עלינו.

מהעולם התחתון אפשר להשיג את העולם העליון, רק אם נתחיל בהדרגה להידמות לטבע של העולם העליון ולא בשום צורה אחרת. עד שנלמד את כל המערכת המורכבת של השפעה עלינו מלמעלה למטה ונגלה אותה מלמטה למעלה, אנחנו לא נשיג שום דבר.

חוק שורש וענף מסתכם בכך שקיים קשר בין השורש העליון לענף התחתון: בכל אטום, בכל פעולה, בכל הדרגות של דומם, צומח, חי והחומר האנושי, במחשבות, בכוחות, בכל. אבל אנחנו לא רואים את הקשר הזה ולא יכולים לומר, איזה שורש מעורר תוצאה זו או אחרת בעולם שלנו, וכיצד מתוך התוצאה הזאת אפשר לבצע שינויים, כדי שבסופו של דבר נשפר את היחס שלו אלינו, למרות שזה נושא המחקר של מקובלים.

חכמת הקבלה, מלמדת כיצד לעשות זאת, היא למעשה נותנת עצות והרגלים שנרכשים בעת הלימוד. היא מלמדת כיצד נוכל להגיע להתאמה עם השורש העליון, כך שנהיה מסוגלים להשפיע עליו ולקבל ממנו את התגובות הרצויות.

מתוך שיעור וירטואלי, 9.07.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest