דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשיג את המטרה של החיים

להשיג את המטרה של החיים

שאלה: כיצד אנחנו יכולים להגן על עצמנו מנפילה לרצונות גשמיים בזמן קריאת ספר הזוהר?

תשובתי: לימוד תורה, זה נקרא, שאני מצפה למאור המחזיר למוטב, כמו שכתוב: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין".

במידה שאני מרגיש שיש לי את היצר הרע שממנו אני רוצה להיפטר, ואני יודע שאין לי שום סיכוי לעשות את זה בשום צורה חוץ מאשר על ידי הלימוד בצוותא עם החברים, אז אני מגיע לכזה מצב, שאני לומד ומצפה למאור המחזיר למוטב. זה נקרא שאני לומד תורה.

זאת אומרת, שצריכה להיות הכנה ללימוד התורה, חיסרון גדול לתקן בי משהו, שרק התורה יכולה לעשות זאת ולא שום דבר אחר. כאן לא תעזור לא תרופה שניתנה על ידי הרופא, לא התעמלות, לא הצטיינות במשהו. זה פשוט למעלה מהכוח האנושי. אני לא מסוגל לזה.

במצב כזה אני צריך לגשת לספר הזוהר. אז ודאי שאני מצפה שהלימוד הזה יבריא אותי, יתקן בי את מה שאני קובע שזה היצר הרע. יכול להיות, שזה עדיין לא היצר הרע האמיתי, אבל נכון לרגע זה, אני חושב שזה הוא.

מה זה היצר הרע? – כל מיני רצונות שמפריעים לי להגיע לתיקון. כך אומרת התורה, שהיא ההוראה להתפתחות הרוחנית: אם אתה לא תתקן את הרצונות האלה, אז אתה לא תגיע למטרת הבריאה.

ולכן, את רצונות האלה שמפריעים לי להגיע למטרת הבריאה, אני מכנה "רעים". אני לא מוחק אותם, אלא אני מצפה שהתורה תתקן אותם. איך? – אני לא יודע. כי הרי כתוב: "כי המאור שבה מחזירו למוטב". כלומר הרצונות האלה נשארים, רק שהם מקבלים אופי אחר.

שאלה: מה אני צריך לעשות כדי להגיע לייאוש מכוחותיי עצמי?

תשובתי: לנסות לעשות כמה שיותר. כל מה שבידך ובכוחך לעשות, עשה. אתה צריך לבדוק מה מפריע לך להגיע לרוחניות, למטרת החיים. מה זה מטרת החיים? שאתה משיג איזה מצב בסוף חייך או לפני זה, שעם זה אתה ממשיך הלאה.

אתה לא רואה את החיים שלך כחד-פעמיים וכבלתי חוזרים. אתה רואה שהחיים האלה הם איזה שהוא קטע קצר מהקיום שלך, ובקטע הזה אתה רוצה להגיע למצב שאיתו אתה נכנס לשלב הבא. זה נקרא להשיג את מטרת החיים, להגיע למטרת הבריאה. לשם כך אנחנו קיימים כאן במשך עשרות השנים האלו.

לכל אחד ניתן להגיע לזה. מה מפריע לך? את זה אתה צריך לברר ולראות, שלהגיע למצב שהוא למעלה מהחיים האלה אתה יכול אך ורק בתנאי שאתה מצטייד ברצון להשפיע.

את הרצון הזה אתה צריך לרכוש על ידי לימוד התורה בתנאים מסוימים, בכך שמתקדם בחיבור, בעבודה בקבוצה, בהפצה, בכך שעושה הכול כדי להגיע להשפעה. כי כל העולם שלנו נמצא שקוע ברצון לקבל, ובזה כל הקיום הזמני הזה שלנו, והשלבים שהם למעלה מהעולם הזה קיימים ברצון להשפיע.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 25.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שיעור הבוקר: לפי קריאת הלב או פי לוח זמנים?
מדע שלומדים על עצמנו
האור המחזיר אל הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest