דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרכיב מערכת של רצונות נפרדים

להרכיב מערכת של רצונות נפרדים

שאלה: מדוע בעולם שלנו כל כך קשה להצית בבני אדם רצון להשיג ולגלות את האור העליון, את הבורא?

תשובתי: קיימת מערכת שבה מרוכזת כמות עצומה של רצונות. במצב ההתחלתי כל החלקים שלה היו מקושרים והמערכת הייתה במצב מאוזן לחלוטין של נצחיות, שלמות. אחר כך התרחשה שבירה, כלומר נעלם הקשר בין החלקים במערכת. אותם חלקים שבורים שלא מאפשרים למערכת להתחבר, נקראים "אגואיזם".

למה זה טוב? כי הנברא התרחק מהבורא וכך הופיעה בו עצמאות. מערכת שהייתה דומה באופן מלא לבורא, הפכה להיות מנוגדת לו. לאחר השבירה המערכת המשיכה את ההתפתחות האגואיסטית שלה עד לעולם שלנו. הגענו לכך, שכוחות אגואיסטיים השתלטו לגמרי על המערכת כולה. אבל האור המקיף/הבורא בכל זאת ממשיך לפעול עליה. הוא מתחיל לעצב את המערכת, להוציא ולבודד מתוכה תחילה את המעגל החיצוני ביותר, אחר כך את המעגל הבא, וכך הלאה, מאגואיזם קטן לאגואיזם גדול יותר ויותר עד לאגואיזם הגדול ביותר.

בהשפעת האור, המערכת מתחילה להשתקם בדרגות דומם, צומח וחי של הטבע. אבל כאשר היא מגיעה לדרגה האנושית, מופיעה בעיה, מאחר וכאן נדרשת הבנה הכרתית, היכן אנחנו נמצאים, ועלינו להרכיב ולנהל אותה בעצמנו. בכך מסתכמת המשימה שלנו.

החל מזמנינו, המערכת הפסיקה להתפתח, היא סיימה את ההתפתחות בצורה הקודמת בדרגות דומם, צומח וחי והגענו לדרגת אדם, כאן נדרש כלפיה יחס הכרתי, הבנה של מה שאנחנו עושים. לכן אנחנו חיים בזמן לא פשוט. עלינו לשחזר ולשקם בינינו כל מיני חלקים לאסוף ולהרכיב את כל המערכת לאחד שלם. לשם כך עלינו להתאחד, להשתתף בהרכבתה. איך אנחנו יכולים לעשות זאת? האנושות כל הזמן מנסה להתאסף בינה לבין עצמה, מפני שהטבע והחברה דוחפים אותה לזה, אבל שום דבר לא מצליח. מפני שלשם כך צריך לעורר את הכוח העליון, כדי שישפיע עלינו.

למטרה זו ניתנה לנו חכמת הקבלה, שמסבירה כיצד למשוך את אותו כוח שיעצב אותנו. צריכים רק לבקש בצורה נכונה. לפני שמבקשים, צריכים לנסח את השאלה, את הצורך. דווקא לשם כך אנחנו לומדים, היכן אנחנו נמצאים, מה צריכים לבקש, כיצד לבקש? כלומר כיצד לפתח רצון מוכן לתיקון. כל חכמת הקבלה מכינה אותנו רק לזה.

מתוך שיעור וירטואלי, 10.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest