דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / להרכיב את ה"פאזל" של הבריאה

להרכיב את ה"פאזל" של הבריאה

שאלה: עד כמה שהבנתי, האדם צריך במשך חייו לגלות משהו נצחי, את הכוח העליון. כיצד זה מורגש?

תשובתי: זה מורגש כך שהאדם מגלה רשת שמקשרת את כולנו יחד, כלומר את בני האדם ותחתיהם, את דרגות הטבע הדומם, צומח וחי, את כל המציאות שידועה ושאינה ידועה לנו, מערכות ושכבות של כל הבריאה, את הטבע הכולל. הוא מגלה, כיצד המציאות הזאת קיימת בהתאם לחוק אחד של השתוות הצורה, הדדיות, איחוד, ערבות, כמערכת מושלמת אחת. והחוק שפועל בתוך המערכת הזאת נקרא "בורא".

זה באמת גילוי מדעי ואין כאן אמונה כמו בדתות, או השתחוות בפני הכוח העליון ששולט עלינו, וזה הכול. להיפך, אנחנו חייבים להכיר ולהשיג אותו.

הכוח העליון הזה ברא אותנו, הוא רוצה שנגלה אותו בדרך מדעית והכרתית, כדי שנהפוך להיות השותפים שלו בבריאה. הוא השאיר לנו עבודה בתוך אותה מערכת ענקית ועצומה שאנחנו מגלים, כדי שנשלים את המערכת הזאת על ידי המאמצים שלנו.

זה דומה לאיך שאנחנו נותנים פאזל לילד. אנחנו מרכיבים את התמונה יחד איתו, כך שמאפשרים לו להוסיף אליה חלקים אלו או אחרים. ואז יוצאת לנו תמונה שלמה.

כך גם הבורא, הכוח המקיף של הטבע, משאיר לנו ב"פאזל" הזה כמה מקומות ריקים. כשמשלימים אותם, אנחנו מתחילים להבין את העמקות של הבריאה כולה, את מהותה ונצחיותה. זה הדבר העיקרי ביותר, אנחנו מתעלים מעל דרגת הקיום הזמני והאומלל שלנו למדרגה של חיים מושלמים ואין סופיים.

בדיוק את זה מלמדת אותנו חכמת הקבלה, כיצד להכיר ולהשיג את הכוח העליון ולהפוך להיות שותפים איתו.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 18.1.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest