דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרכיב את האחדות בתוכי

להרכיב את האחדות בתוכי

אני נמצא בין כוח האור וכוח החושך. במילים אחרות, בין כוח הרצון להשפיע וכוח הרצון לקבל. נתנו לי אותם כדי שארכיב מהם את האיחוד הנכון. האיחוד הנכון של הכוחות האלה נקרא  "נשמה" או "אדם".

אני מרכיב אותו קודם כל על ידי השלטת כוחו של קו ימין, כוח האור. עם הכוח הזה אני פונה לרצון האגואיסטי השבור, המנוגד למציאות הרוחנית, ומקנֵה לו צורה של האור. יוצא שהרצון תמיד חייב להיות מצומצם, מנוטרל, אינני משתמש בו לקבלה. הוא אינו שלי, הוא זה לא אני, אלא משהו שזר לי. אני מתעלה מעליו בעזרת כוח האור, ואחר כך, במידת ההבנה שלי בהשפעה, אני מקנה לרצון את אותה הצורה.

רק הסביבה יכולה לעזור לי בכך, היא כל הזמן תגן ותשמור עליי מהתחכומים והתחבולות של הרצון, איתו אני עובד. בכל האמצעים הנגישים החברה תחזיק אותי מעליו. להיות מעל לרצון שלי, זה אומר להיות ברצון הסביבה, להימצא בהשפעתה. לזהות את עצמי עם החברים, להשתוקק לאחדות ואהבה, אני מתקן עיוותים בתפיסה שלי, מקרב אליי את מה שכאילו נמצא מחוץ לי, מתחיל להרגיש את כל המציאות מבפנים. כל פרט, כל כלל, רק כדי שנתקרב לתפיסת המציאות הנכונה.

כשאני קושר יחד את הפנימי והחיצוני, אני מנטרל את האגו שלי, מכניס את הזולת לתוכי. ואז נוצר הרצון הכללי המשותף המתוקן, בו אני מרגיש את הבורא. בינתיים אני מופרד מהזולת, הבורא נסתר, הרי הוא נמצא רק באיחוד בינינו. התיקון הסופי יראה לי שאני זה כל המציאות, והבורא נמצא בתוכה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 05.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הכוח הפנימי של כל המציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest