דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / להרגיש מה שאתה קורא, להבין מה שאתה מרגיש

להרגיש מה שאתה קורא, להבין מה שאתה מרגיש

laitman_2009-07-18_0906_w-70.jpg

אני פותח את ספר הזוהר ומתחיל לקרוא: "ויאמר אלוקים: יהי רקיע בתוך המים…". התיאורים האלו הם של המציאות הרוחנית ואני חייב להרגיש אותה בתוכי. "אלוקים" זה בתוכי, "אמר" זה בתוכי. רקיע, מים, זה בתוכי. את כל זה אני צריך להגיש בתוכי. ספר זוהר או כל ספר קבלה אחר, חייבים לעורר בתוכי תמונה רגשית.

אחר כך, פירוש "הסולם" מסביר לי, ש"אלוקים" זה בינה, "רקיע" זה זעיר אנפין, "ארץ" זה מלכות ולתמונה הרגשית מתווספת הבנה של התכונות והקשרים ביניהן. תאר לעצמך שנולדת בעולם חדש, אינך יודע עליו דבר, אינך מבין אותו, רק מרגיש משהו לא מוכר ולא ידוע, כמו תינוק. ומתחילים להסביר לך מה שמסביבך, ועל התמונה הרגשית מתלבש ההסבר.

חכמת הקבלה היא מדע הדומה למדעי הטבע של העולם שלנו. היא מסבירה מה בדיוק אני מרגיש בעולם העליון החדש שמתגלה לי. בינתיים אין בנו את התמונה הרוחנית, ואיננו יכולים לקשור עימה הסברים קבליים. אך עליי תחילה להרגיש את התמונה עצמה, כדי שהמילים שבספרים יתנו את אותותיהם באופן רגשי בתוכי. אחר כך אני כבר אלמד את המהות של הכוחות והתכונות האלה ואת פעולתם ההדדית.

זאת הסיבה שבהפצה שלנו יש כל כך מעט אור פנימי. הוא ישנו, רק מעט מאוד. אנחנו חייבים בכל מחיר, וליתר דיוק במחיר של הערבות, לעורר בתוכנו את התמונה הרוחנית. זה אפשרי רק אם נחזק את האיחוד בינינו, אז נראה בתוכנו את מה שאנחנו קוראים עליו, ונבין שהתמונה החיצונית גם כן מצטיירת בפנים.

לאחר שכתב את הפירוש, בעל הסולם איחד שני חלקים. הוא לקח את ספר הזוהר והוסיף הסבר מדעי לתמונה שאותו הספר מתאר. אך לי בתור התחלה נחוצה רק התמונה! לכן אנחנו עשינו את הטקסט קל יותר, כך קרבנו אותו יותר לאדם, כדי שהוא ישׂחק על הרגש. ואחר כך, כשנחדור לתוך הבד הזה, ללא שום בעיות נוכל להבין את מה שמרגישים. זוהי חכמת הקבלה, הדומה למדעי הטבע שבעולם שלנו, מדע על הטבע הרוחני.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות", 19.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
מה כתוב בזוהר ובפירוש הסולם
האופן שבו יש לקרוא את ספר ה"זוהר"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest