דף הבית / חינוך, ילדים / להרגיש זה את זה

להרגיש זה את זה

Laitman_2011-03-22_1933.jpg

שאלה: נניח שתוך כדי תהליך שיתוף הפעולה ההדדי עם אדם אחר, קיבלתי ממנו הרגשה לא נעימה. האם זאת יכולה להיות הזמנה לכך שאעשה מאמץ ואתחבר איתו?

תשובתי: אתה צריך להתחבר איתו. אתה צריך להעמידו לפניך, ואחר כך כאילו להעמיד אותו במקומך. בזה כל העבודה הפנימית שלנו. אבל שוב, תלוי באיזו רמה היא מתנהלת. לפעמים אנחנו בכוונה צריכים להעמיד את עצמנו זה כנגד זה, כדי לחפור יותר לעומק ולהגיע למגע גדול יותר.

כדי להרגיש טוב יותר זה את זה, אנחנו בעיקרון זקוקים להתנגדות והופכיות.

במגע, אין הכוונה לטשטוש של התמונה. להיפך, התמונה הזאת צריכה להיות ברורה ובהירה יותר. אני צריך לראות באדם את כל מה שהפוך ומנוגד לי ויחד עם זה, את הרצון הזה שלו להיות יחד איתי. כאשר אנחנו מעמידים אחד מעל לשני, נוצר פער, התכונות השליליות ומעליהן התכונות החיוביות. מבנה כזה הוא שנותן שלמות, חדות הרגשות, תפיסה, דבקות. ההתנגדות הזאת הפוכה לתגובות הטבעיות הרגילות של עולמנו, מפני שאנחנו מוסיפים כאן דרגה חיובית נוספת.

בעולם שלנו זה לא קיים! בעולם שלנו, מקסימום אם אנחנו הולכים להסכמות כלשהן, לוויתורים, אז הם מתממשים בדרגה אחת, אגואיסטית. ואילו כאן אנחנו מנסים להביא גם את עצמנו וגם את האחֵר לדרגה הבאה של השילוב בינינו, אבל בשום אופן לא מסלקים ולא מוחקים את כל התכונות השליליות ההתחלתיות שלנו. הן ממשיכות להתפתח בנו ועוד באופן סוער.

יוצא, שקבוצה שמתקשרת בצורה טובה בינה לבין עצמה, מתקדמת קדימה, מתפתחת, מגלה בתוכה תכונות פראיות מדהימות, אינסטינקטים התחלתיים: שׂנאה וקנאה, מקום ריק. אנחנו מבינים שכל זה נועד כדי שנתעלה מעליהן, נשתמש בהן בצורה הנכונה. כך הטבע עוזר לנו בהתפתחות הפנימית שלנו. ולהיפך, קבוצה שתופסת בצורה חלשה את החומר, שאינה משקיעה את המאמצים הדרושים לחיבור בתוכה, אינה מגלה בניסיונות שלה להתאחד את ההתנגדויות והתכונות השליליות החדשות, ולכן, בהתאם לזה, הפערים הם קטנים.

מתוך שיחה מס' 13 על החינוך האינטגרלי, 18.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כבוד וערך
האהבה מנצחת הכול
האמת נמצאת בחיבור בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest