דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרגיש את עצמו ניצב בפני המלך

להרגיש את עצמו ניצב בפני המלך

מטרת הבריאה היא להנות לנבראיו על ידי גילוי של הבורא להם. והגילוי נעשה לפי השתוות הצורה. כדי שהבורא יתגלה לנבראים בהבנתם, בהרגשתם, בהשגתם לכל עומק המערכת העליונה, הם צריכים להשיג את זה מתוך המצב ההפוך, כיתרון האור מתוך החושך.

לכן אנחנו צריכים להתחיל את עבודתנו מהמצב הכי נמוך, אפסי ומבודד, עד כדי כך חשוך, שאנחנו אפילו לא מרגישים את החושך הזה ואת הבלבול שלנו. אנחנו פשוט חיים כמו בהמות, שנפלו לאיזה כוכב בחלל וזוחלים בו, כמו איזה ג'וקים שמנסים להסתדר בצורה כמה שיותר נוחה בפרק הזמן שהוקצה לנו לקיום.

אבל ישנם אנשים שקיבלו מלמעלה רצון מיוחד, שקורא להם להתעלות במקצת מעל לחיים האלה ולהשתדל להפריד את הקיום היומיומי, שבו אנחנו בכל זאת חייבים להימצא, מהחיים הרוחניים: לחלק את החיים שלנו לשני חצאים. ואז הם קובעים, שלצורך החיים הגשמיים מספיק להם קיום הכרחי ואת כל השאר הם רוצים מעל לפני השטח הגשמי להקדיש לחיים רוחניים נצחיים, לדרגת קיום אחרת.

בעזרת ספרים מיוחדים, סביבה, מורה, קבוצה, אנחנו משתדלים להעלות את החשיבות של החיים הרוחניים ואת יתרונם על פני החיים הגשמיים. כי לפי האופי שלנו והסביבה הקודמת, שמחייבת אותנו להיות כמו כולם, אנחנו תמיד נימשך לערכים גשמיים. כך החברה הסובבת אותנו משפיעה עלינו, בין אם אנחנו רוצים בזה ובין אם לא, מפני שהדעה הזאת קיימת ב"אוויר".

ואילו אנחנו צריכים להיכנס תחת השפעתה של סביבה מיוחדת, שתשפיע עלינו ותביא לכזה מצב, שאנחנו נרגיש את עצמנו כניצבים בפני מלך ונרצה לגלות אותו, להידמות לו, לאלץ אותו לבוא עימנו בקשר, ואת עצמו לבוא בקשר עימו. זאת כל העבודה שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 23.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בהתפעלות מגדלות הבורא
בדיקה על חוסר אנוכיות
תשתוקקו להרגיש את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest