דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרגיש את החיים הרוחניים

להרגיש את החיים הרוחניים

כל כנס הוא חיבור של הרבה אנשים: מתחילים ומתקדמים, שונים לגמרי, אך מאוחדים במטרה אחת: לגלות את משמעות החיים, לברר היכן נמצא אותו מקום שאליו אנחנו חייבים להגיע, אותו המקום שעבורו באמת כדאי לחיות, כדי לא לשׂרוף את החיים לשווא.

לשם כך מיועדת חכמת הקבלה, להביא אותנו אל הנקודה החשובה והמרכזית ביותר: גילוי הבורא לנבראיו. גילוי פירושו, שכאן בחיים האלה, בעולם הזה, אנחנו משׂיגים את הדרגה והסטטוס של הבורא. כדי לבצע זאת, דרוש לנו כוח גדול, לאף אחד מאיתנו אין את הכוח הזה, הוא נוכח רק בתוך החיבור בינינו. והבורא עשה זאת כך בכוונה. כי אם אני צריך להשׂיג אותו, אז אני חייב שיהיה לי את אותו הטבע שקיים בו. להתקרב אליו, פירושו לרכוש יותר ויותר את התכונות שלו. כי הרי אינני מתקרב אליו פיזית, אלא נפשית, ומגלה אותו יותר ויותר בתכונות החדשות שלי שהן זהות לשלו. וכיצד עליי לרכוש את התכונות האלה? – אז אומרים לי, שהן מנוגדות לטבע שלי, אך אינני יודע מה הכוונה "מנוגדות".

אני עוד יכול להבין, מה זה "לבן" במקום "שחור". אך מה הכוונה "מנוגדות", אם אני נמצא באופן שלם ומוחלט רק בטבע אחד? – הבורא שבר את כל המציאות לשני חלקים: אני ומה שנמצא מחוץ לי. ואני שׂונא את מה שנמצא מחוץ לי, או אוהב, אך רק כדי לנצלו למטרות שלי. אז בזמן הכנס נתנו לי אפשרות והזדמנות להתחבר עם המון אנשים אחרים שנמצאים מחוץ לי. אם אני אתחיל לתפוס אותם כחלק שלי, בכך שאבין שעל ידי התחברותי איתם, אנחנו הולכים לעבר מטרה אחת, אז על ידי החיבור הזה אנחנו נעצב, ניצור, ממש נבנה תכונה זהה כמו לבורא. זה נקרא הכלי הרוחני המתוקן.

אתה ואני נתחיל להתחבר, ואותו הקשר שנמצא בינינו, שקודם היה כדחייה, שׂנאה, זלזול, קנאה, שליטה זה על זה וכולי, ייהפך לאהבה, לחיבור. ואת החיבור הזה אינך משיג בתוכך ולא בתוכי, אלא בינינו! החיבור הזה נהפך לכלי שבו אנחנו נוכל להרגיש את הבורא: אתה ואני, שנינו יחד! בכלי הזה אנחנו נרגיש את החיים הרוחניים שלנו. זה דומה לדם הזורם בין התאים והאיברים של הגוף שלנו, הנושׂא אליהם חמצן, חיים. כי הרי הגוף שלנו חי הודות לזרימה הזאת, הודות לקשר הקיים בין כל חלקיו. כל איבר משפיע לאחרים, חושב על האחרים ולא על עצמו. כך בנוי הגוף שלנו בדרגה הבהמית. ובדיוק קשר כזה אנחנו חייבים להשׂיג בדרגת ה"אדם". בהכרה, לפי הרצון שלנו.

מתוך שיעור מס' 7 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 11.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest