דף הבית / אהבה / להרגיש את האהבה, ולא את עצמך

להרגיש את האהבה, ולא את עצמך

שאלה: באחד הפרקים של "שיר השירים" ישנו משפט: "חולת אהבה אני". מי זאת האישה שמדברת על עצמה?

תשובתי: אם אני מתייחס לטבע, לכל המציאות באהבה, אז אני מתחיל להרגיש ממנה בתגובה יחס חם ואוהב. היא מחבקת ומלטפת אותי, מגינה עליי, בכך שעוטפת בגלים נעימים וטובים שכל הזמן מחזיקים אותי ותומכים בי.

כך אני כבר לא מדבר מצד ה"זכר", כלומר היחס לטבע באהבה, אלא מצד ה"אישה", קבלת היחס שלה בתגובה. בסופו של דבר, מדובר על אדם שמרגיש את עצמו כנותן וכמקבל.

מי שממלא, נקרא "זכר" ("גבר"). מי שמקבל מהזולת בתגובה, נקרא "אישה". יוצא, שאני ביחס הטוב כלפי העולם נקרא "גבר", ובקבלה חוזרת מהעולם גלים של חום ואהבה, נקרא "אישה".

שאלה: וזה לא חשוב אם אני גבר או אישה?

תשובתי: כמובן. מדובר על אדם שתיקן בתוכו את היצר הרע ומעליו רכש את היצר הטוב הודות לעבודה בקבוצה ולחינוך האינטגרלי.

עכשיו הוא מרגיש השפעה וקבלה ביחס לכל הטבע, ביחס לכל החברה האנושית. הרגש הזה מביא לו הרגשה של שלמות, הוא מתעלה מעל לכל החסרונות עד כדי כך, שקטגוריות של זמן, תנועה ומקום נעלמות.

שאלה: ומה זה אומר "חולת אהבה אני"?

תשובתי: הרגשה חדשה כובשת וממלאת אותו עד לכזאת מידה, שהוא לא מרגיש את עצמו. הוא מרגיש אהבה שממלאה אותו ולא את עצמו כמקבל את האהבה הזאת. הוא מתעלה להרגשה של הטבע הכללי, הוא יוצא מתוך עצמו: הוא איננו, הוא לא קיים, לא נוכח.

קיימת רק הרגשה של האהבה הכוללת. כזאת היא נקודת האיחוד, הדבקות, החיבור העליון שלו עם הטבע, עם הבורא. ואילו החולשה היא בזה שהאהבה שולטת.

שאלה: אז למה זאת מחלה?

תשובתי: כאשר משהו מגיע מבחוץ, ממלא אותי ושולט עליי, אז השליטה הזרה הזאת נקראת "מחלה". כזה הוא הביטוי של האהבה שמגיעה וממלאה אותי לחלוטין.

שאלה: אבל זה הרי טוב להיות "חולה אהבה"?

תשובתי: נכון. רק ראוי לציין, שאין כאן גבולות. אתה נמצא תחת השליטה הזרה הזאת מרצונך והודות לעבודה הקבועה שאתה מבצע במאמצים גדולים. אתה השגת את המצב הזה, אבל כתוצאה מזה נמצא בשליטת האהבה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 189, 28.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מי שאוהבים אותו, הוא תמיד יפה!
יצר הרע, לטובת הזולת
כמה מתוקים ייסורי האהבה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest