דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להצטייד בכוח העליון של הטבע

להצטייד בכוח העליון של הטבע

שאלה: אדם רגיל אפילו לא חושד בכך שמתקרב אלינו איזה כוח עליון ומזמין בעיות בחיים שלנו. בימי קדם היו קיימים נביאים שסיפרו לעָם על הפעולות של הבורא. אבל מי יסביר היום לאנשים מה קורה איתם?

תשובתי: התפקיד של המקובלים, זה להסביר לכולם מה קורה, והעיקר זה לספר, שישנה תרופה לתיקון המצב הלא נעים שבו אנחנו מצאנו את עצמנו. יש לנו אפשרות להפוך את כל התופעות השליליות לחיוביות, להפוך חושך לאור.

שאלה: איזה שינוי צריך להתרחש בנו לשם כך?

תשובתי: כל השינויים מכוונים רק לכיוון החיבור, יותר לא נדרש שום דבר. צריך להתגבר על הדחייה, על השנאה אחד כלפי השני, על האדישות שלנו, ולהבין, שרק על ידי חיבור בינינו אנחנו מקרבים אלינו בצורה טובה את הכוח העליון. הכוח הזה יתלבש בנו ואז אנחנו נזכה לחיים הכי נפלאים.

כל אחד יצטרך ללמוד את שיטת החיבור והאיחוד כדי להבין מה צריך לעשות ואיך. באופן כזה אנחנו נזכה לחיים נפלאים ונסלק את כל האסונות, הבעיות, המחלות, המלחמות, את כל האנטישמיות.

בידיים שלנו נמצא כזה נשק עוצמתי, ואנחנו אפילו לא חושדים בכך, וזו כל הבעיה. אנשים צריכים לגלות ולדעת מה זה הכוח העליון ואיך להשתמש בו דרך החיבור שלנו. המלחמה אינה מתנהלת עם האויב החיצוני, אלא בתוך עָם ישראל.

בינתיים אזכור של הבורא, של הכוח העליון מפחיד את האדם, מפני שהוא קושר את המושגים האלה עם סטריאוטיפים דתיים שאליהם הוא הורגל. אף אחד אינו יודע בדיוק מה עומד מאחורי המילים הללו, אבל לכל אחד יש איזה מושג משלו ונדמה לו שהוא כביכול מבין.

אבל בעצם, בורא זה הכוח הכללי של הטבע. ישנם הרבה כוחות שעליהם לומדים בפיזיקה, כימיה, ביולוגיה, זואולוגיה, חוקים של כל מיני מערכות טבעיות. אבל הכוח הכללי, הכולל בתוכו את כל שאר הכוחות, המערכת הכללית, הכוללת בתוכה את המערכות, נקראת "בורא". זה הכול!

בורא, זאת אינה איזושהי דמות מיסטית, אלא הכוח הכללי שמחזיק בתוכו את כל הבריאה שנבראה על ידו. לכן כך הוא נקרא.

חוץ מזה, הבורא מסמל "בוא וראה". כלומר אנחנו יכולים "לבוא", להתקדם בתיקון שלנו, ולראות. אנחנו מתקרבים לכוח העליון הזה על ידי כך שמתחברים זה עם זה, ובאופן כזה מעצבים בתוכנו את היכולת להרגשת הבורא.

קיים חוק של השתוות הצורה שלפיו אנחנו יכולים להרגיש רק כזאת תופעה, שאיתה יש לנו תכונות משותפות. אז איך אנחנו יכולים לרכוש תכונות משותפות עם הבורא כדי להרגיש אותו? תכונות כאלה אנחנו משיגים על ידי החיבור שלנו עם אנשים אחרים.

מתוך תוכנית "מקובלים כותבים. להכין את עם ישראל לאור", חלק 3, 20.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העתיד הטוב תלוי בגילוי של הכוח העליון
על גל של רגיעה
מי ילמד את העולם על אהבת הזולת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest