דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך לתושב העולם הבא

להפוך לתושב העולם הבא

laitman_2010-05-09_6977-70.jpg

למעשה, לאחר בריאת המלכות של עולם אין סוף, שום דבר יותר לא השתנה. זו הצורה היחידה במציאות, מלכות דאין סוף, שבה הרצון והאור נמצאים בדבקות שלמה, בהרמוניה ואיחוד לפי העיקרון: "הוא ושמו אחד".

כל המצבים האחרים מהווים מעין הסתרה והעלמה של השלמות הזאת. הם מסתירים את השלמות מאיתנו ולכן נקראים "עולמות", שזה מסמל העלמות, הסתרות. עשר הספירות המעלימות, שכאילו "בולעות" את האור, מעמעמות אותו מאיתנו, הנמצאים בעולם הזה.

ולכן, אם אנחנו רוצים להתקרב לעולם אין סוף, אז עלינו ללמוד להסתכל בצורה נכונה על עצמנו ועל הסביבה, על העולם שבו נמצאים, כדי שהתמונה הזאת תקבל פעם אחר פעם התאמה יותר ויותר גדולה לעולם אין סוף. וזה אומר, ש"הוא ושמו אחד". במידת היכולת אנחנו מבררים, מי זה "הוא", מה זה "שמו", וכיצד ובעזרת אילו חלקי תפיסה לחבר אותם לאחד שלם. כך אנחנו מתקדמים במדרגות הסולם של העולמות הרוחניים בחזרה לאין סוף.

מכאן מובן, שהסולם והעולמות נמצאים בפנים ולא בחוץ. כל ההסתרות והכיסויים האלה של אין סוף, שבו אנחנו נמצאים גם עכשיו, נערמים זה על גבי זה בתוכנו. והם נחוצים כדי שאנחנו בהדרגה נגלה היכן הם נמצאים, נגלה בעצמנו, על ידי המאמצים שלנו. ככל שאני ארכוש יותר שׂכל, כך יהיו לי יותר התרגשות והתפעלות, כך אני ארכוש יותר רצונות, אפתח את עצמי כדי להפוך לתושב של "העולם הבא", של עולם אין סוף.

ולשֵם כך ניתנה לנו סביבה של העולם הזה. אם האדם משתמש בצורה נכונה בכל התחומים והאלמנטים, אז הכל נמצא בשליטתו. ואם לא, אז בהתאם לרמת התפתחותו הוא מרגיש לחץ: משברים, מלחמות, בעיות ואסונות מכל הסוגים. יחד הם לוחצים אותו "במלחציים" ומכוונים לכיוון הנכון, כדי שהוא יתחיל לבנות לעצמו את העולם הזה בהתאמה יותר ויותר גדולה עם האין סוף.

הכל תלוי ביחס של האדם: אם הוא משתוקק לאין סוף, אז טוב, ואם לא, אז חוסר ההשתוקקות, רצונות לא מסודרים שכבר היה צריך לסדר אותם, יוצרים עבורו צרות בעולם הזה. שום דבר כאן לא מגיע מצד האור, שנמצא במנוחה מוחלטת, להיפך, רצונותיו של האדם, הכלים הפנימיים והחיצוניים שלו, מעצבים עבורו עולם, לטוב ולרע.

לכן לא נשאר לנו, אלא לדון את עצמנו, במילים אחרות, להתפלל על כך, שאנחנו נשתנה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 11.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הכל בינינו, ולא בשום מקום אחר
אין השׂכל יכול להשיגו
חלום הבלהות של הנברא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest