דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / להפוך להיות גלובלי בפנים

להפוך להיות גלובלי בפנים

photo_rav_gh70_039.gif

בראש ובראשונה אנחנו צריכים לשנות את הפרדיגמה שלנו, את המבט שלנו על החיים, על העולם. אני צריך להשתנות מבפנים, להחליף את הדיסקט שלי, את כל ההסתכלות שלי על העולם ועל החברה. מבלי לשנות את האדם, לא נוכל לשנות את העולם. הרי העולם הוא העתק של האדם. הטבע האנושי הוא הבסיס שעליו נבנית החברה, הסביבה, הלימוד, התרבות, הכלכלה וכל שאר תחומי החיים. העולם הוא הקרנה חיצונית, שמסתתרת בתוך האדם. ולכן צריך לשנות דווקא את האדם, ובזה צריך למקד את כל המאמצים.

העניין הוא לא הכלכלה, לא התעשייה ולא ההשכלה. הכול יסתדר כאשר האדם עצמו ישתנה. ולשם כך צריך לחנך אותו. החינוך הוא מהות השינוי הפנימי של האדם. שום "תחבושות" חיצוניות לא יעזרו.

ייתכן שצריך לשם כך לפנות לאו"ם, לאונסק"ו, לממשלות, ולהסביר להם שהמשימה היחידה שלנו היא לשנות את האדם. כי ללא זה הוא לא ישנה את העולם.

לכן המוחות הטובים ביותר של האנושות בימינו אינם מבינים איך לשנות, מה לעשות. נכנסנו למדרגה כזאת, שדורשת מאיתנו שינוי מהותי. מעכשיו אנחנו צריכים לפעול בכל העולם הזה באמצעות הכלי שנקרא "ערבות". רק ביחד, כי לבד לא תצליח.

למשל, אדם שפותח עסק משלו, יגלה שהעסק שלו קשור עם כל שאר העסקים בעולם, ולכן הוא צריך לקחת גם אותם בחשבון. אחרת לא תהיה הצלחה.

מהיום לא תוכל לעשות אף לא צעד אחד מבלי להחשיב את המערכת הגלובלית הכללית. ולכן גם אתה עצמך צריך להיות גלובלי בפנים, מאוחד עם כולם.

אבל אני הרי לא גלובלי. מה לעשות? האם ללא זה לא אצליח? – נכון, לא תצליח. זהו חוק שאין לשנותו. ללא הקשר ההדדי האינטגרלי, לא תנחל הצלחה בכלום. תראה, אנחנו כבר שוקעים במולטי-משבר. והפתרון הוא אחד: לשנות את עצמך.

איך לשנות? איך לפרמט את עצמי? איך לשטוף לעצמי את המוח? איך להסיר את התוכנה הישנה ולהתקין תוכנה חדשה? הרי מעכשיו צריכים להיות לי שכל ורגש משותפים עם כולם, כדי שהפעולות שלי באופן טבעי תהיינה תואמות למצב החדש. הטבע שלי עצמו צריך להשתנות.

רק "המאור המחזיר למוטב" יוכל לבצע את השינוי הזה. האנשים בכל מקרה יגלו אותו, ייתכן שעל ידי ייסורים גדולים, אך אין ברירה אחרת. אתה חייב להשתנות כדי לשנות את העולם, וכאן יש לך את האמצעי לכך.

אבל כדי להגיע לאור הזה אתה זקוק להכרת הרע, כדי שתבין מה חסר לך. "אני צריך להשתנות!". אבל מאיפה אתה יודע? ואיך בדיוק להשתנות? יש לך כבר רצון מבורר? – בינתיים לא.

ולכן נתנו לך את שדה העבודה (הקבוצה), האמצעי (חכמת הקבלה) והמדריך (המורה). בבקשה, תפעל, תתחיל להתכלל לתוך מערכת הערבות, תשחק בזה, כדי לגלות מה צריך לתקן. ואז יהיה לך עם מה לפנות אל האור שיתקן אותך.

אפילו לא תצטרך ללכת לשום מקום: במידה שבה הרצונות שלך מקבלים צורה, מתבהרים, הוא מתחיל לפעול בעצמו. הרי אתה נמצא בתוכו, ולכן הוא פועל מייד בהתאם למאמצים שלך. ברגע שאתה בונה בתוכך משהו, הוא מייד משפיע עליך. וכך אתה משתנה בהדרגה, אפילו מבלי לראות את אותם הגלגלים שמסתובבים בתוכך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 13.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להכיר את החושך מתוך נקודה שחורה אחת
יציאה מהמשבר: לשנות את עצמך בהתאם לעולם
לגלות את הרע, כדי להתרחק ממנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest