דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך להיות בעל הבית לעצמי

להפוך להיות בעל הבית לעצמי

כנס בסנט פטרבורג. שיעור מס' 2.

שאלה: איך להעביר את הביקורת שמכוונת לחלקים שונים של העולם, לאהבה ודאגה לחלקים הללו?

תשובתי: איזו ביקורת יכולה להיות כלפי העולם? זה הכול עושה הבורא! את מי לבקר? את בני האדם? הם כולם מופעלים על ידי האור העליון שעובד בתוכם. האם יש להם איזו בחירה חופשית? האם הם מנהלים ושולטים בגורלם?

תראו מה שקורה מסביב. כל יום אנחנו שומעים ורואים חדשות. אתם רואים מה הבורא עושה עם בני האדם, כדי סוף כל סוף ללמדם להבחין ששום דבר אינו תלוי בהם.

הוא רוצה להביא אותם להכרת הרע של הטבע העצמי שלהם, כדי שהם יתחילו להבין מה צריך לעשות עם זה, שהם לא שולטים ולא כפופים לעצמם וצריכים לפנות למקור העליון.

על אף אדם בעולם אי אפשר לומר שהוא טוב או רע. אלה הן בובות על חוט שמנוהלות על ידי האור שבתוכן יש רצון בהמי קטן. ומנה מזערית של אור בכל שינויי הצורות שלה מכוונת אותן לכל מיני פעולות אפשריות.

איך אפשר להאשים או להצדיק אותם? באדם אין אף תנועה שאינה מנוהלת על ידי האור. ורק באותה מידה שבה הוא רוצה להשוות את עצמו עם האור, הוא מתחיל להרגיש כיצד האור מנהל אותו.

והייעוד הגבוה ביותר שלנו, זה לנסות לרכוש כאלה תכונות שתאפשרנה לנו לחזות את תוכניתו של הבורא ולעשות את התנועות שלנו באופן עצמאי. והן תהיינה נכונות, התואמות לאלה שהבורא היה רוצה לראותן.

ואני אבצע אותן, כאילו שאני רץ ומבצע לפני האור עצמו. אבל, בכל מקרה, הפעולות הללו תהיינה תואמות במלואן לתוכנית ההתפתחות של הנברא עד לתיקונו המלא.

מתוך שיעור מס' 2 לכנס בסנט פטרבורג, 19.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
את מי אנחנו מתקנים?
מסביבי – רק מלאכים
האשמה, הגנאי, המחילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest