דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך את עצמי לנקודה בשמים

להפוך את עצמי לנקודה בשמים

laitman_2011-03-22_3161-70.jpg

שאלה: מה זאת אומרת "להיות מוכן לתיקון"?

תשובה: מוכן לתיקון, משמע שהגיע למצב זה ובהתאם לתכונות שלו ובהתאם לחוק השתוות הצורה, מסוגל להרגיש תופעה חדשה, מיוחדת כלשהי. כאשר ברור לו שהיא לא הייתה יכולה להגיע בדרך רגילה, טבעית, אלא כתוצאה משיתוף הפעולה ביניהם, בין התחתון לעליון.

צריך להבין שקיימים הבורא והנברא, שביניהם מפרידה תהום! אין שום קשר ביניהם. ורק באותה מידה שבתוך הנברא תופיעה הנכונות להיות כמו הבורא, בהתאם לכך הוא ירגיש את הבורא בתוכו. מוכנות זו ניתנת כמזל מיוחד, כגורל הטוב, במידת ההסכמה לבטל ולהכניע את עצמו. בתנאי שהאדם רוצה להמשיך בדרך הזאת למרות הכול. הוא יכול לבדוק האם הוא לא סטה מהדרך הנכונה, והאם הקבוצה הזאת מתאימה לו (למרות שעד כמה שהיא מתאימה לו, גם זה תלוי בו), אך אם הוא לא עוזב את מאמציו וממשיך, אז מתרחש בו גילוי הרוחניות.

הוא אינו יודע היכן הרוחניות תתגלה. אנחנו לעולם לא יכולים לדעת בשכל ובלב הגשמיים שלנו על המצבים הבאים. הם תמיד מתגלים בהפתעה ובצורה כל כך בלתי צפויה, שבלתי אפשרי לצפות לכך מראש. זאת כיוון שאנחנו רוכשים טבע חדש. לכן, רק מי שממשיך בבטחון ובעקשנות, יגיע. רק אם הוא הולך בהרכנת ראש והערכת גדלות הרוחניות.

עכשיו אין לך רגש ושכל על מנת להבין את הנאמר, אך אתה תקבל גם רגש וגם שכל, בתנאי שתמשיך להתקדם "כמו שור לעול וכמו חמור למשא". הרי יותר מזה לא דורשים מאיתנו! את כל היתר, את כל הכלי, אנחנו מקבלים מלמעלה. כל הקושי בעבודה שלנו הוא בכך שצריכים לעבוד במקום אחד כביכול, ואילו את הגילוי לקבל במקום אחר. את המדרגה הבאה אני לא אקבל בתוך הרצונות האגואיסטים שלי עכשיו, לא ברגש ובשכל הארציים, ואפילו לא בתוך הרגש והשכל הרוחניים שאיתם אני כבר נמצא בדרגה כלשהי בסולם הרוחני.

אני משיג אותה רק בזכות זה שאני נדבק אליה ומבטל את עצמי, כדי שאני, הגדול והחזק, אהפוך לטיפת זרע קטנה ואתכלל בתוך המדרגה העליונה! אז אם אתה שואל על חשבון מה אפשר להגיע לגילוי הרוחניות: על חשבון זה שאתה הופך את עצמך לנקודה…

לכן "מזל" לא אומר להרוויח זאת כמו בלוטו, אלא מה שנקרא: "יגעתי ומצאתי – תאמין"! כך קורה בכל רגע. אני משקיע מאמץ, ואילו "המציאה" מתגלה לפתע במקום אחר לגמרי. היא באמת כאילו נופלת עליי מלמעלה, כמו מתנה. זה נקרא "מזל", שאתה לא מצפה לו מראש. אתה יכול לצפות למשהו כזה, אך בצורה שונה לחלוטין ממה שתקבל אותו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות" 06.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הנשמה הכללית, השקופה לאור
הרוצה להביט בפניו של הבורא
הנס שעומד לקרות או-טו-טו…

One comment

  1. חיה רוזנברג

    אני אהיה מוכנה לתיקון ואשיג אותה רק בזכות זה שאני אדבק לרחם ואבטל את עצמי כדי שאני הגדולה והחזקה אהפוך לטיפת זרע קטנה ואתכלל בתוך המדרגה העליונה ורק ע"י שאהפוך אתעצמי לנקודה רק על חשבון זה אוכל להגיע לרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest