דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / להעביר את כל המינוסים לפלוס

להעביר את כל המינוסים לפלוס

Laitman_2010-12-12_9500.jpg

שאלה: איך אני כורת ברית עם הבורא אם אני לא מכיר אותו?

תשובתי: נשאלת השאלה, למה על הסכם נישואין ("כתובה") חותם רק החתן, ולא הכלה? האם יוצאת איזו התחייבות חד-סטרית? אותו הדבר קורה כאשר אדם חותם על הסכם עם הקבוצה או עם הבורא.

כלומר, מספיקה חתימה על חוזה רק מהצד שלי, מפני שמהצד השני מובטחת הסכמה מלאה. לכן צריך לחתום מי שמתלבט ולא בטוח, לכן מחייבים אותו לחתום על התחייבות.

יש כוח עליון, שכדי לגלות אותו צריך שיהיה כוח התחתון. הכוח של העליון, זו השפעה, הכוח של התחתון, זו קבלה. הכוח של התחתון חייב להשיג שלמות בחסרון שלו כדי להתקשר עם הכוח העליון, שהוא שלם מלכתחילה ולתמיד.

שלמות בכוח התחתון מושגת על ידי חיבור, למשל, של עשרה אנשים, אחר כך 100, אחר כך 1000. תמיד מוסיפים עוד אפס אחד.

עד שלא צירפתי 10 אנשים, אני לא יכול להיקרא "יחידה" אחת רוחנית. ועד שלא צירפתי 100 אנשים אני לא יכול להיות "יחידה" רוחנית מספר שתיים, כלומר לעלות למדרגה הרוחנית השנייה. המונה סופר רק את התוספות של האפס, זה נקרא אצלו קפיצה למדרגה הבאה.

כדי להשיג התאמה לכוח העליון השלם, אני צריך להשיג לפחות חיבור של העשירייה הראשונה. כלומר אני צריך לחבר עשרה אנשים, מפני שבהתאם לטבע הפנימי שלנו, על ידי התקשרות של עשרה אנשים בלב אחד ובמוח אחד, אנחנו משיגים את מידת ההשפעה המינימלית הראשונה: מס' 1. עכשיו יש לי השפעה בכוח אחד.

ואם באופן דומה אני יכול להתקשר עם מאה אנשים בלב אחד ובמוח אחד, בכך שמבטל את עצמי לגמרי, אז אני אשיג כוח השפעה מס' 2, את המדרגה הרוחנית השנייה. וכך אני צריך לעבור 125 מדרגות.

כדי להגיע איתם לחיבור, אני חותם איתם על חוזה הדדי. אנחנו חייבים להתקשר זה עם זה, כדי שכל אחד ישכח על עצמו ויתחבר עם כולם לאחד שלם. אי אפשר לעשות את זה לבד, ואנחנו צריכים לעזור זה לזה. אנחנו חייבים לספק לכל אחד גדלות המטרה, חיבור, חום, דוגמאות חיוביות. בשביל זה אנחנו חותמים על חוזה, וזו נקראת "ברית".

כל אחד מאיתנו עובר מצבים של "+" ו- "-", ואנחנו צריכים אפילו את המינוס לעלות לפלוס, "ליישר". זה אפשרי אם בזמן שאני נמצא במינוס, החברה מוסיפה לי כוונה. המינוס שלי הופך ליותר ויותר גדול, וגם הפלוס נהייה יותר ויותר גדול, הם כל הזמן הולכים במגמת עלייה. לאחד פלוס קטן, יש מינוס גדול, ולאחר פלוס גדול, יש מינוס עוד יותר גדול פי שניים.

לכן אני לא מסוגל להתגבר על המינוס שאותו אני מקבל, הוא תמיד מפיל אותי ארצה. יכול להיות, שאני נזרק לגמרי מהדרך, ויכול להיות שאני אמשיך לעבוד, אבל ללא שום התרוממות רוח ומחשבות. וכאשר אני נופל לכזה מצב, לכזה מינוס, אז החברה צריכה להוסיף לי כוונה.

זה מצוין שקיבלתי כזה מינוס, כי דרוש לי חיסרון גדול, אני חייב להשיג את מידתו המלאה, למלא את הסאה. השאלה היא רק, איך להפוך אותו לפלוס, ובשביל זה צריך כוונה! ואם החיסרון שלי והכוונה של החברה יתחברו יחד, אז אני מעביר את המינוס לפלוס ואז אני כל הזמן אעלה. זה נקרא לעשות "ברית".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, "אתם נצבים היום כולכם", 25.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ברית לנצחיות
כוח לשמירת הברית
כשנהיה צפוף תחת קורת הגג הישנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest