דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להסתלק מעצמך העכשווי

להסתלק מעצמך העכשווי

"ויאמר משה אלהם איש אל יותר ממנו עד בקר. ולא שמעו אל משה ויותרו אנשים ממנו עד בקר וירם תולעים ויבאש ויקצף עלהם משה." (תורה, שמות, פרשת "בשלח", פרק ט"ז פסוקים יט'-כ').

זה מראה על חוסר אמונה. אם אתה אוגר למחר, אז אתה כבר לא נמצא בעולמו של הבורא, אלא נמצא בעולמך.

זהו מאבק תמידי שנמשך כל רגע, שצריך ללוות את האדם בכל דבר: במבט על העבר, ההווה והעתיד, ביחסים כלפי עצמך וכלפי הסובבים, בהערכה של כל מה שקורה איתך. זה "אני" והיחס שלי כלפי הכול: איפה כאן אני משתחרר מה"אני" שלי?

"מָן", זו השתוקקות של האדם לתכונת ההשפעה. זה גורר אחריו מעבר רציני מאוד: התנזרות, הסתלקות, צמצום, התעלות מעל עצמו, וכולל בתוכו המון תנאים אחרים. תנסו לצייר על הרצפה את הדמות שלכם ותתחילו לרמוס אותה ברגליים, זה אותו הדבר שממנו אתם רוצים להסתלק, כלומר, מעצמכם הנוכחי. תרגישו בתוככם את המצבים האלה.

שאלה: אבל קיים גם יחס אחר, כמו בבדיחה: בעת שיטפון, אדם יושב על הגג, עוברת סירה עם אנשים שמציעים לו עזרה, ואילו הוא עונה: "לא, הבורא יציל אותי". וכך הוא טבע.

תשובתי: זוהי גאווה נוראית: "הבורא יציל אותי". כלומר האדם בעצמו לא מזוהה עם העולם, לא מבין שהבורא נמצא בכל: גם בסירה, גם המסוק, בהכול. הוא לא קושר את זה עם הבורא, אלא מחלק את העולם להמון מתווכים למיניהם, למחשבות, לכוחות. זה נובע מתוך הרגשה של חוסר שכנוע שהבורא הוא אחד ויחיד.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 04.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דבקות, זה איחוד של שניים
שדה הזוהר באור
מה זאת אומרת "ללכת בדרך השם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest