דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להכיר את החושך מתוך נקודה שחורה אחת

להכיר את החושך מתוך נקודה שחורה אחת

rav_2008-11-07_blackpool_lesson_19_w-70.jpg

קבלת התורה, כלומר קבלת שיטת התיקון, אינה אפשרית ללא הערבות, שהיא המימוש של השיטה הזו. רק על ידי הערבות אתה מגלה את התורה, עובד איתה ומממש אותה.

היום, כשאנחנו קוראים את מאמר "הערבות" של בעל הסולם, אנחנו משתדלים למצוא לעצמנו יותר ויותר אמצעים למימוש מטרת הבריאה. אנחנו נמצאים בתוך הרצון האגואיסטי ועלינו לשנות אותו לצורת ההשפעה. במקום האגואיזם ששולט בנו, בצורת הרצון לקבל המוגבר, אנחנו צריכים להגיע להכיר את הרע של הצורה הזו.

הכרת הרע יכולה להגיע או על ידי מכות או על ידי השכל. תיתכן גם אפשרות של שילוב בין השניים. תלוי כמה נצליח להפעיל את השכל, שיגביר את הכרת הרע מבלי שנצטרך לחכות לאסונות. הרי המכות רק מותחות את הזמן, ומובילות אותנו בדרך ייסורים למצבים ממש טרגיים, למלחמות ולמוות.

כך או אחרת, אנחנו צריכים להגיע להכרת הרע המלאה. זאת אומרת, להכיר בכך שאנחנו נמצאים בתוך האגו, בתוך הרצון לקבל שלנו, וכל אחד מעוניין רק בטובת עצמו וברעת הזולת. אם עכשיו לא נכיר בכך, תארו לעצמכם כמה עוד נצטרך לעבוד רק כדי להכיר את הרע. כמה עוד תוספות של רצון אצטרך לקבל, וכמה מכות אצטרך לספוג, על מנת שאבין ואכיר בכך שכל רצונותיי הם אגואיסטיים? אגואיסטיים עד כדי כך שאינני מתחשב באף אחד ובשום דבר, כולל בני המשפחה שלי, הקרובים, הילדים…

אלה מצבים נוראים. נאמר בכתובים ש"ידי נשים רחמניות בישלו ילדיהן". עד כדי כך מגיעה הכרת הרע. אנחנו לא יודעים מה זה. כדי לא להגיע לקיצוניות כזאת, כדי לקצר את הזמנים ולהימנע מהייסורים העצומים, אנחנו יכולים להשתמש בחכמת הקבלה, באור המחזיר למוטב, בעבודה בתוך הקבוצה. לשם כך ניתן לנו האמצעי הזה. ואז, יחד עם הייסורים והאור המחזיר למוטב, אנחנו נכיר את הרע מהר יותר.

הרי איננו צריכים דבר מלבד ההכרה הזאת. בעל הסולם כתב על כך במאמרו "מהות הדת ומטרתה". לשם מה קיבלנו את חכמת הקבלה? – על מנת שהיא תזרז בנו את הכרת הרע. אם אשתמש נכון, בעוצמה, בכל הזדמנות שנותנים לי, אז בכל זאת אצטרך לסבול קצת כדי להתקדם למצב של הבירור, אבל אני אוכל לערוך את הבירור הזה ולהסיק מסקנות.

בעל הסולם כתב, שלפי ההזדמנות שקיבלנו, אנחנו חיים בימות המשיח. אז קדימה, תתחילו לפעול. הכול תלוי בנו, עד כמה נעורר על עצמנו את המאור המחזיר למוטב. אבל קודם כל הוא צריך להביא לנו את הכרת הרע. וזה לא נעים להכיר את הרע שלנו. אנו זקוקים כאן לתמיכת הסביבה, ללימוד, עלינו להתחזק פנימית, כדי לסבול את הרע שמתגלה.

העיקר שהוא מתגלה, בזכות זה ללא ספק אתקדם למטרה. אך אם אני דוחה את גילוי הרע מפני שזה לא נעים לי, אז הוא יבוא אליי מ"הדלת האחורית", ויביא לי מצבים באמת טרגיים. האנושות יכולה להתקדם בדרך נהדרת, כמעט בלי להרגיש את הרע. מטיפה קטנה של הרעל, מחלקיק קטן של הרע, אני יכול לבנות בניין ענק של בירור. הרי בתוך הקבוצה אני מייד רואה כיצד הרע מפריע לי להתחבר עם החברים. אם אני משתמש בצורה מירבית באותה פיסה קטנה של רע, אינני זקוק ליותר מכך. מספיקה נקודה שחורה אחת, ואני כבר מבין מה היא אומרת.

את כל זה אנחנו משיגים רק בעזרת כוח הערבות, כשכולנו יחד רוצים לבנות את מערכת ההשפעה ההדדית, להתחבר כאיש אחד בלב אחד, וכך לעזור זה לזה. בצורה כזאת אנחנו מכירים את הרע.

ועכשיו תארו לעצמכם שהעולם היום היה מכיר את הרע במקצת. תראו מה קורה היום בכל העולם: מהפכות, הפגנות, מהומות. מיום ליום המצב רק מחמיר, ומתקרב יותר לישראל. אין עוד מדינה שנמצאת תחת לחץ חיצוני כזה. אך גם הלחץ הפנימי עוד יתגלה.

ולכן, עלינו להבין שהערבות, החיבור, הבירור שמביא להכרת הרע – הם עבורנו שאלה של חיים ומוות. איננו צריכים שום דבר מלבד הכרת הרע. הרי לפי מידת ההכרה הזו אתה רוצה להתפטר ממנו, וכבר אינך שוכח את המאור המחזיר למוטב. בדומה לחולה אנוש שחושב על התרופה שיכולה להציל אותו. הרע בעצמו הוא שמונע ממך להשתמש בו, ודוחף אותך לחפש את הדרך להשתמש בו נכון.

אם נכון להיום המדינות והארגונים למיניהם היו מגיעים להכרת הרע, הם מייד היו הופכים את העולם לגן עדן. האם הם היו עושים את השטויות שהם עושים עכשיו?! האירועים שמתרחשים בעולם מראים בבירור שאנחנו מתקרבים למצבים קריטיים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 13.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך להיות גלובלי בפנים
אל תתפלא, פרופסור
כאן חופש הבחירה שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest