דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להכין מקום שבו תשרה ההשפעה

להכין מקום שבו תשרה ההשפעה

שאלה: מדוע בעל הסולם כותב שהאדם צריך לעשות נחת רוח ל"יוצרו"? האם לכל אחד יש בורא משלו?

תשובתי: לפעמים אומרים רק "בורא", לפעמים "יוצרו" ולפעמים אומרים ברבים "יוצרם". כך המדרגה התחתונה תופסת את המדרגה העליונה. ישנם המון "פרצופים" עליונים ("ישראל סבא ותבונה", "אבא ואימא"), המון כוחות שמטפלים בתחתונים. אבל לכולם יש כוונה אחת ומטרה אחת.

האדם לא פונה לכוח עליון מופשט, אלא לאותה המדרגה שאליה הוא קשור עכשיו ישירות. לכן, הוא יכול לכנות את המדרגות העליונות הללו בשם "בוראם".

לבורא אין דמות מוגדרת. אסור בשום פנים ואופן לתאר אותו כמשהו סטטי שקיים מחוץ לנו. אין דבר כזה, אף שלאדם מאוד קשה לקבל זאת. אבל זאת בעיה שקיימת רק בתפיסה המקולקלת שלנו. עלינו לראות את עצמנו כתכונת הקבלה. מי אני? אני תכונת הקבלה. והבורא הוא תכונת ההשפעה. חוץ מזה לא קיים שום דבר, אלא רק שתי התכונות הללו, ואני רוצה להידמות לתכונת ההשפעה.

תכונה היא משהו מעורפל, אין לה דמות גשמית. התכונה מקבלת צורה רק במקרה שהיא מתלבשת בתוך דבר מסוים. לכן, השמירה העצמית הטובה ביותר מטעויות היא להימנע מתיאור של הכוח העליון כצורה או כדמות קבועה כלשהי. זה מאוד חשוב לבירור וליחס הנכון.

הרי מהו העליון? זה משהו שנמצא למעלה ממה שממלא אותי עכשיו. ואני מתמלא מהקבלה, רוצה רק לקבל את הכול, להרגיש טוב, להיות בריא, לדעת, להבין, להשיג, לשלוט במשהו. כל זה שייך לתכונת הקבלה שמכוונת כולה לתועלת עצמית.

אבל ישנה תכונה הפוכה שנמצאת מעליי, כלומר אני מייחס אותה לרוחניות, מעריך אותה. היא נמצאת מעליי ואני הייתי רוצה להשיג אותה. אם התכונה העליונה הזאת תתלבש בי, אז אני אפסיק לדאוג לעצמי ולפעול רק לטובתי האישית. אז על מה אני אחשוב, על כלום? איזו צורה תהיה לתכונת ההשפעה שלי? כיצד היא תמלא אותי במקום תכונת הקבלה שממלאה אותי עכשיו?

כך אנחנו מגיעים לכלי, לסיבה, להכנה של תכונת ההשפעה, למקום שבו היא צריכה להתלבש. לשם כך עלינו להכין ערבות, את היחס כלפי הזולת שבו תתלבש ההשפעה.

הדברים האלה מאוד פרקטיים ועלינו להשתדל להביא אותם להרגשתנו. אם כולם חושבים על כך, אם יש הסכמה, מחשבה כללית, אם אנחנו מסוגלים לשים לב לזה לאורך זמן ולא רק להקדיש לזה מספר דקות מדי פעם, אז אנחנו נשפיע אחד על השני בצורה הטובה ביותר ונברר בדיוק את היחס כלפי הבורא. זאת העבודה היחידה שלנו, להשתדל לתאר לעצמנו יותר ויותר את תכונתו ולהתמקד בבורא.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות", 24.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להכיר את הבלתי נראה?
העולם הרוחני הוא עולם של תכונות
שָם, היכן שאנחנו נפגשים עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest