דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיכנס לתוך הרֵגשות של מקובל

להיכנס לתוך הרֵגשות של מקובל

שאלה: יש אנשים שבזמן קריאת טקסט עוברים עם העיניים על הדף ומעבירים לדף הבא. הם לא תופסים את הפרטים של הטקסט, אבל יכולים לספר באופן מדויק את המהות ואת המחשבה העיקרית של הטקסט. האם קריאה כזו דומה לשיטת החדירה למהותם של המקורות הקבליים?

תשובתי: לא, בחכמת הקבלה לא משתמשים בזה. אתה מדבר על שיטה מיוחדת, שאותה אפשר למצוא באינטרנט וללמוד, כדי לקרוא עמודים לרוחב. אבל בחכמת הקבלה העניין הוא לא לדעת לספר את הטקסט, אלא להיפך, צריך לקרוא אותו לאט, לחזור שוב ושוב לתחילה ולאמצע המשפט על ידי "שמיניות" מיוחדות במינן, כדי להשתדל להתחבר עם מי שכתב את הטקסט, הרגיש את מה שהוא כותב, להיכנס לתוך הרֵגשות שלו ויחד איתו "לשחות" בטקסט. המהירות לא נותנת כאן שום דבר. לכן אם אני לא קורא שוב ושוב כל משפט לפחות פעמיים, ולא חוזר אחר כך על פתיחת הקטע, אז אני לא מרגיש אותו.

שאלה: אתה אישית כבר קראת את אותם הטקסטים לפחות 150-200 פעם, אם לא יותר. האם יחד עם זה מתרחש אצלך חידוש תמידי? אתה מרגיש כל פעם שאתה "חדש"?

תשובתי: בוודאי! לפני השיעור אני עוסק בקריאת הטקסט, ולאחר השיעור אני אצטרך לחזור עליו, כדי להתקדם הלאה, וכבר אראה אותו בצורה אחרת לגמרי.

שאלה: אתה נהנה כאשר עובד עם הטקסטים?

תשובתי: אין דבר מהנה יותר בחיים מאשר הרגש שנכנס לתוכך, ההיגיון שנספג במשמעות הפנימית של כל משפט, מתגלה הרגשה של התקרבות לבורא, תמונת העולם והמבנה שלו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 7.2.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest