דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיכנס למרכז הבריאה כמו לחור של מחט

להיכנס למרכז הבריאה כמו לחור של מחט

מתוך מאמרו של הרב"ש, "בא אל פרעה – ב'":

"ומשום זה לא לזלזל בכבוד של חשיבות של עבודת אהבת חברים, כי ממנה האדם ילמד איך לצאת מאהבת עצמית, ולהכנס לדרך של אהבת הזולת. וכשיגמור את העבודה של אהבת חברים, אז הוא יכול לזכות לאהבת ה'.

ויש לדעת, כי באהבת חברים יש מעלה, שאין האדם יכול לרמות את עצמו, ולומר שהוא אוהב את החברה, אם הוא באמת לא אוהב אותם. כי כאן ניתן לתת לעצמו בקורת, אם הוא באמת יש לו אהבת חברים או לא. מה שאין כן באהבת ה', אין אדם יכול לעשות בקורת על עצמו, אם כוונתו אהבת ה', היינו שרצונו להשפיע לה' או רצונו לקבל בעמ"נ לקבל."

אדם צריך להרגיל את עצמו למדוד ולהעריך את ההצלחה של ההתקדמות הרוחנית שלו, עד כמה לפי דעתנו היא תלויה בקשר עם הסביבה. וסביבה, זה לא סתם אמצעי של ההתקדמות שלנו לבורא, אלא דווקא בתוכה, בתוך הקשר ההומוגני היחיד שלנו זה עם זה, ההדדי, השווה והיחיד, שם אנחנו נמצא את הבורא.

אם כל תשומת הלב שלנו מכוונת למרכז החיבור, אז אנחנו מתחילים להבין שהסביבה הזאת היא השכינה, היא "מלכות דאצילות", הנקודה האמצעית של הבריאה, שבה צריכה להתממש כל ההתקדמות שלנו, הלידה הרוחנית והגדלות. כל החיים הרוחניים מושגים רק בתוך המרכז הזה של הקבוצה.

בהתאם לעוצמת התחברות הזאת, בכמות ובאיכות שנצליח להשיג, במידה הזאת אנחנו מודדים את העלייה שלנו במדרגות הסולם הרוחני ומתקנים את המציאות שלנו מנקודת הנשמה שלנו.

כל העבודה שלנו היא בהכנה כדי להביא את עצמנו, על ידי המאור המחזיר למוטב, להרגשה שאנחנו לגמרי תלויים ומקבלים חיים רק מנקודת הקשר שלנו זה עם זה, שהיא מהווה את המרכז של כל המציאות.

וזו אותה הנקודה שאנחנו מגלים, כמו שנאמר, "פתחו לי פתח כחודו של מחט", ואז שם מתגלה הכוח הכללי של ההשפעה והאהבה, כלומר הבורא. שם אנחנו נמצאים כתומכי השכינה וחברים שלה, ושם מתגלה השוכן, הבורא. הכול נמצא רק שם. העיקר זה להבין שכל האירועים והמקרים הלא נעימים קורים בגלל חוסר הקשר הנכון בינינו, ועלינו לרכז את כל התגובות והמאמצים שלנו לחיזוק הקשר שלנו בנקודה האמצעית הזאת.

כאשר האדם קושר את עצמו בצורה כזאת עם הסביבה והקשר הזה נעשה יותר ויותר רגיש, נמרץ ונחרץ, אז הוא כבר מתחיל להתקדם נכון לקראת גילוי השכינה, שבזה נעשה ממש חלק בלתי נפרד ממנה.

מתוך ההכנה לשיעור, 06.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מים חיים מתוך באר משותפת
המצבים המשתנים שמביאים לשוויון
הפגישה נקבעה במרכז הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest