דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיכנס לחכמת הקבלה

להיכנס לחכמת הקבלה

מיכאל לייטמן

אינך יודע אילו שלבים אתה עובר כשאתה לומד את ספר הזוהר, וגם אין צורך להיות מודאג מכך. תפקידך הוא רק לנצל את הזוהר כ"סגולה" (כאמצעי מופלא).

השתדל להמשיך גם אם אתה מרגיש את עצמך טוב או רע, או האם הזוהר מושך או דוחה אותך. סבלנות והתמדה בדרך זו, הם אלה שיביאו לך הצלחה.

העיקר לרצות למשוך את אור התיקון, שישפיע עליך, באופן שתתחיל להרגיש ולראות את הקשר בין הלימוד שלך והאור הזה. זה כבר לא יהיה נס, אלא יהפוך למערכת גלויה. אתה תבין בהדרגה, כיצד היא פועלת, וכיצד אתה בנוי, כיצד האור הזה יכול להשפיע עליך ולשנות בך רצונות, מחשבות וכוונות. בנוסף תרגיש כיצד אתה משפיע על המערכת העליונה הזו, שממנה מגיע האור, ובאילו רצונות וכוונות שלך אתה מזמין אור יותר גדול או יותר קטן. תתחיל להבין את המערכת הזו.

כמו בכל לימוד, תחילה אני לומד רק קשרים חיצוניים, מבלי לדעת למה זה כך. ואחר כך אני יותר ויותר חודר לעומק של המערכת, מתחיל להרגיש אותה, ולבנות בתוכי את המודל שלה – וכך מתחיל לחיות בעולם החדש הזה.

את כל זה ניתן להבין, רק אם אתה בונה בתוכך הידמות כלשהי. אם אתה רוצה להבין, כיצד פועלת איזו מכונה או מערכת, אין זה מספיק ללמוד אותה בחיצוניות, אלא עליך לבנות בתוכך את המודל שלה, כדי להרגיש ולהבין בשכל שלך, כיצד זה אמור לעבוד.

אלא שבהכנת התבנית הרוחנית תחילה עליי לרכוש כוחות, תכונות, ורק אחר כך לבנות מהם מודל, מערכת רוחנית… כלומר עליי לרכוש תכונות רוחניות, ואז המערכת הזו בהדרגה תסתדר ותתגלה בתוכי.

אז כבר לא ידרשו לי מאמצים, כדי להכריח את עצמי ללמוד. אני אבין את כל המערכת הזו של פרצופים, ספירות, עולמות, וכיצד להשפיע עליהם בצורה מכוונת. כך אני אכנס לחוכמת הקבלה ואבין על מה מדבר הזוהר. הוא יכוון אותי: תלך לשם, תסתובב לכאן, תעשה את זה, תסתכל, כיצד זה פועל ותלמד.

אני אתחיל להרגיש את המערכת הזו ולעבוד בתוכה, עם כל אותם הפרצופים, העולמות והספירות, אתחיל לגלות את כוחה הפנימי, שנקרא בורא.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 29.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
העולם המתרחב של הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest