דף הבית / קבלה ומדע / טבע / להיות מוליך לאור

להיות מוליך לאור

laitman_2009-07_0229_70.jpg

האיכות חשובה יותר מהכמות. בעולם קיימים אין סוף צמחים, אבל פרח אחד שווה ערך לכל הדומם שיש ביקום.

חיה אחת – שוות ערך לכל הצומח שבעולם. אדם אחד – שווה ערך לכל הטבע כולו. כך מתגלה ההבדל בין המדרגות כשתהום מפרידה ביניהן.

אם נאסוף את כל האבנים בכל היקום, אז לא ניתן להצמיח מהם אפילו פרח אחד. כי הרי בפרח ישנם חיים, כלומר התפתחות – מה שלא קיים בחומר הדומם.

והתפתחות האדם מיוחדת לחלוטין ואינה מובנת למביט מהצד. נדמה שכל אדם יש לו כוח מועט, אבל הוא באיכות מאוד גבוהה.

לכן אירוע כזה כמו הכנס, האיחוד שלנו, נותן כוח עצום. מה שווים כל הכוכבים ביקום כולו – בהשוואה למחשבתו של האדם?

המדענים מגלים היום שעל ידי מחשבותינו, אנחנו משפיעים על תהליכים פיזיים, על התנהגות חלקיקים אלמנטאריים. למעשה, המחשבות שלנו מנהלות את כל הכוכבים, את כל הטבע, הצומח והחי. כל אלו הם תוצאה מהיחס של האדם, מחשבותיו ורצונותיו. לכן נאמר, שכל חלקי הטבע נכללים בתוך האדם, ואין לנו מה לשנות בטבע חוץ ממחשבותינו. בזה אנחנו נתקן את כל העולם.

האור מגיע לעולם הזה דרך מערכת שנקראת "אדם", כי הרי היא מעל לכל, והאור מתפשט ממעלה למטה. ככל שהמערכת הזו מחוברת, או להיפך, מפורדת, כלומר מתוקנת או מקולקלת – באותה המידה האור מגיע לכל החלקים האחרים: דומם, צומח, חי, וקובע באיזו צורה אנחנו רואים את העולם!

לכן נאמר, שכל הטבע נכלל באדם ועולה או יורד יחד איתו. אם אני עולה, משיג קשר יותר חזק עם האחרים ובכך מתקן את הנשמה הכללית, אז דרכי מגיע אור יותר חזק, לכל הטבע וגם הטבע מתחבר בהרמוניה גדולה יותר. אני המרכז של כל הטבע הזה, ומסביבי סובב כל הדומם, הצומח והחי, ואני קובע את תיקונם! כאשר אני אסיים את התיקון שלי, הם ייעלמו ויצטרפו אליי, כי הרי הם כולם חלקים ממני – ההשתקפות שלי.

מתוך שיעור על ההקדמה לספר הזוהר, 10.02.2010

רשומות קודמות בושא:
להביא אור לעולם
על גל הכנס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest