דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיות דומים לאור הבורא

להיות דומים לאור הבורא

"כי דרכי השגחתו בקיום העולם, אינו יותר אלא על-ידי שתי כוחות שוים שהרוצה בעשייתם, מושך אותם על-ידי תענוג בשעת מעשה, אשר התענוג הזה מכריחם לדבר, ומה שרוצה שלא יעשו, הוא מרחיקם על-ידי יסורים, שהנברא מתיסר בעשיה." (בעל הסולם, "תכונתה של חכמת הנסתר בכללה")

כשהאור יורד ממעלה למטה הוא משפיע עלינו, ואנחנו צריכים מלמטה למעלה להגיב אליו. אנחנו נמצאים כל הזמן בין שני כוחות: התגובה שלנו וההשפעה מלמעלה. כך אנחנו מעוצבים. מטרת ההתפתחות שלנו מסתכמת בכך שנהפוך  להיות דומים לאור בעולם שלנו. אפשר להשיג זאת במידה שבה אנחנו מתאספים יחד.

כאשר אנחנו משתוקקים להיות שווים, מאוחדים, אז במידת ההידמות שלנו לאור, בחיבור נכון בינינו, אנחנו מושכים על עצמנו את האור העליון. הוא יורד עלינו במידה שבה אנחנו מעלים את הרצונות שלנו שיהיו דומים לו.

כל העולמות שנמצאים בינינו לבין האור, מסתירים אותו מאיתנו. "עולם" מהמילה "העלמה", "הסתרה". ההסתרה הזאת קיימת כדי לבודד אותנו לחלוטין מהבורא, וכדי שנוכל להידמות בעולמנו לכל תכונות האור. הוא אחד, יחיד ומיוחד ועלינו להשתדל להתחבר בינינו באותה צורה.

אם אנחנו משתדלים לעשות זאת, אז אנו מעלים כלפי האור את השאיפות, את השאלות ואת המשאלות שלנו. הן נקראות מ"ן, "מי נוקבין", ואז כוח האור יורד עלינו ומתחיל לתקן אותנו. לכן הדבר היחיד שיש לנו צורך בו בעולמנו, זה לרצות להתחבר. אבל להתחבר בצורה נכונה.

זה בדיוק מה שאנחנו עושים בכל שיעור בוקר. באופן כזה אנחנו מעלים את הרצונות שלנו אל האור העליון, הוא מוריד עלינו את הכוח שלו, ועם כל יום אנחנו הופכים להיות יותר ויותר מאוחדים. תשתדלו להיות נוכחים בשיעורי הבוקר שלנו או לצפות בהם בהקלטה, ותראו עד כמה שזה ישפיע עליכם.

מתוך שיעור וירטואלי, 10.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest