דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / להיות גר זה מכובד!

להיות גר זה מכובד!

photo_rav_gh70_167.jpg

שאלה: למה אתה טוען שרבי עקיבא לא היה יהודי? אתה מבלבל את כולם! הוא היה 100% יהודי! ואם מחר יתחילו לומר שהרב אשלג לא היה יהודי?

תשובה: קודם כל אין לזה משמעות בכלל ביחס לתורה. הרי כולנו צאצאים של יוצאי בבל העתיקה. היהודים קראו לעצמם אחרת, מפני שהיו שונים מאחרים בכך שקיימו את החוק "ואהבת לרעך כמוך". כיום, כל האנושות נדרשת לקיים את החוק הזה, כולל אותנו, שנפלנו מדרגה זו.

על מוצאו של רבי עקיבא הגדול שמעתי מהמורה שלי, הרב ברוך אשלג. אתה יכול לבדוק ב-google.com, תקליד את המילים "רבי עקיבא" ו"גר", ותקרא. תבדוק את הידע שלך. ולא צריך להתרעם כל כך, להיות גר זה מכובד! הרי מדובר על תיקון האדם. הלוואי על כולנו להיות גרים לפי ההגדרה של התורה! כתוב בתורה עשרות פעמים על "אהבת הגר".

רבי עקיבא איש צנוע

שאלה: בכתבי "הדור האחרון" כתוב על "היהודים" ו"הלא-יהודים". אני לא יהודי מבחינה גנטית, ולכן אני מרגיש שאין לי זכות ללמוד קבלה. אך הבנתי מהמאמרים, שהמושג יהודי מתייחס לאנשים עם ה"נקודה שבלב". למרות זאת, נדמה לי שהמשמעות של המושג הזה משתנה, לפעמים מדובר על לאום, לפעמים זה מושג רוחני. איך לפרש את שני המושגים האלה נכון?

תשובה: אין לאום כזה, ואין עם כזה, "יהודים"! הרי מקורם הוא בקבוצת אברהם, על פי שייכותם הרוחנית.

על פי הקבלה, יש לאומות העולם 70 שורשים רוחניים, ואילו לעם ישראל אין שורש רוחני נפרד! זאת מפני שכל אחד שמשתוקק לבורא יכול להיות ישראל!

נכון להיום:

  • יהודי גנטי – חייב ללמוד ולהפיץ את חכמת הקבלה (ראה "הקדמה לספר הזהר", אות ע').
  • יהודי (ישר – אל) רוחני, הוא כל אחד המשתוקק לגילוי הבורא.

שיעור על פי הקדמה לספר הזוהר (אות ס"ט – ע')

פוסטים קודמים בנושא: תפקיד ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest