דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיות בקשר קרוב עם הבורא

להיות בקשר קרוב עם הבורא

שאלה: האם קיים הבדל בין התקשרות עם הבורא דרך הטקסט שכתב מקובל, לבין התקשרות עימו דרך מצב שעובר האדם?

תשובתי: ההתקשרות עם הבורא יכולה להיות גם דרך מצב. בעבר הייתי בבית משפט והרגשתי לא בנוח, מושפל, למרות שלא היה לי שום יחס ממשי לסיטואציה, אבל דווקא המצב הזה נתן לי אחיזה רצינית בבורא.

שאלה: האם אפשר להתקשר עם הבורא דרך תענוג?

תשובתי: זה קשה מאוד.

שאלה: כלומר עדיף דרך ייסורים או דרך הספר?

תשובתי: לא צריך לבחור. צריך לקבל גם את הטוב וגם את הרע באופן זהה. כמו שכתוב, "חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה". אם האדם אינו מכוּוָן בצורה כזאת, זה לא טוב, עליו להכין את עצמו ולתקן. הייחודיות של הבורא מהווה תנאי הכרחי להסתכלות נכונה על העולם, ממי נובע כל מה שקיים וכל מה שניצב לפנינו או מורגש בתוכנו. לא חשוב מה מתרחש, הכול הרי מורגש ומצטייר בתוכי על ידי הבורא.

שאלה: ואם המצב מרגיש לי רע?

תשובתי: זה לא משנה איך מרגישים את המצב. הבורא מצייר זאת כדי שדרך הרע נתחבר עימו, ואז הרע הופך לטוב, רק כך. מעל לכל הרע מופיעה אהבה. העיקר, בשום אופן לא להרשות שתמונת העולם הזה תסתיר את העולם הרוחני, את אותה רשת, את הכוח העליון שמנהל אותנו. אסור להרשות שכוחות שונים ונסיבות של העולם שלנו יסתירו מאיתנו את הבורא. עלינו להתחזק בזה בעזרת החברים, הספרים, בעזרת כל מה שרק אפשר וכל הזמן להחזיק בקשר קרוב איתו. עלינו לפקח על כל המחשבות, הרֵגשות, הנסיבות, ההפרעות ומיד לצרף אותם להשתוקקות גדולה יותר לבורא. לא לפספס דבר. המשמעות היא שהבורא רוצה אותך בתוקף רב.

מתוך ״שיעור בשפה הרוסית״, 7.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest