דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיות בקשר עם הבורא

להיות בקשר עם הבורא

שאלה: מה זה פחד משינויים בחיים?

תשובתי: פחד משינויים בחיים, משול להרגשה של "חיה" אגואיסטית קטנה שפוחדת לצאת מהמאורה שלה. שם היא מרגישה שהכול טוב, או לפחות הכול מוכר. היא כבר התעייפה מחדשות לא טובות. זה פחד משינויים.

אצל מקובל לעומת זאת, היחס לשינויים הפוך. אם אני עוצם את העיניים ואומר שהכול מגיע מהבורא, אז לא משנה אלו שינויים מגיעים, הם לא מפחידים אותי. אני יוצר קשר עם הבורא בכך שאני מרגיש שהכול נובע ממנו, ואני מבין שכל השינויים השליליים הם רק לתועלתי ובכך שאני מתעלה מעליהם, אני מתקשר עימו בקשר חזק עוד יותר. משום כך, אני אוהב ומוקיר את השינויים שעוברים עליי.

שאלה: האם במצב הזה אני אפילו ארצה שינויים?

תשובתי: בוודאי. כאגואיסט, איך אוכל להתחבר יותר עם הבורא אם לא בעזרת תכונות שליליות? הרי אני לעולם לא אתקרב אליו אם לא יהיה לי צורך לברוח ממשהו שלילי.

שאלה: כלומר, מקובל תופס את כל השינויים, ההפרעות והבעיות, כהזמנה של הבורא?

תשובתי: לא, בכך שאני יודע שהכול נובע מהבורא, אין לי ממה לפחד, כמובן כל עוד שאיני מבצע מעשים לא נאים. עלינו רק להבין איך ולמה מאפשרים לנו כביכול לנהוג בצורה כזאת. מאחר ומראש הכול נובע מהבורא, אז איזו בעיה יכולה להתעורר כאשר  אתה כל הזמן מקושר עימו? בכך טמונה ההצלה שלנו, ההצלחה שלנו, החיים הטובים שלנו.

כאשר תימצא בקשר עם הבורא, תרגיש כל הזמן בעולם אחר, במצב אחר, בדבקות עם הכוח העליון. לכן, את כל מה שיתרחש לנגד עיניך, אוזניך, את כל התחושות בעולם הזה, תתחיל להרגיש כמשהו משני, כתמונה שמעליה עליך להיות מחובר עם הבורא כל הזמן. הרי את התחושות החזקות ביותר אתה חווה בקשר עם הבורא, ואילו התמונה של העולם שלנו הופכת להיות בהדרגה מעורפלת, לא מציאותית, עד שהיא נעלמת לחלוטי, ונשאר רק הקשר של האדם עם הבורא. זה כבר מצב נצחי.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 13.8.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest