להיות בורא

thumbs_vozmuschayus_100_wp1.jpgשאלה: מקובלים הם אלו שמשתוקקים להשתוות צורה עם הבורא. להיות בהשתוות הצורה ולהיות בורא – זה שני דברים שונים?

תשובה: אנשים נשארים עם החומר שלהם – "רצון לקבל". בזה הם שונים מהבורא, ובכוונה "להשפיע" הם זהים לו.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/uVua1

2 comments

  1. אבל הרי הנשמה היא אלוהית, היא "עשוייה" מה "חומר" של הבורא, לא?

    אם כך היא חלק מהבורא.. היא הבורא.

  2. זהר וירא/מדרש הנעלם/ המכסה אני מאברהם/ אות קצו

     לשון זהר

    קצו) עוד פותחת ואומרת, אולי יש שם שלשים, אולי יש ביניהם צדיקים, שהשיגו שלשים מעלות, הרמוזים בפסוק ב] ויהי בשלשים שנה והם כלולים בל"ב נתיבות, שהם כ"ב אותיות, וי"ס. לפעמים הם כלולים לשמונה.

     ב] (יחזקאל א)

     פירוש הסולם

    קצו) עוד פותחת ואומרת וכו': סוד ל"ב נתיבות החכמה, הוא, כשזו"ן, שהם כ"ב אותיות עולים למ"ן לבינה, שהיא יוד ספירות, נעשים בבינה ל"ב בחינות שה"ס ל"ב נתיבות החכמה, כ"ב מזו"ן ועשרה מבינה עצמה. והענין הוא, כי בינה מצד עצמה היא חפיצה רק בחסדים, ולא בחכמה, בסו"ה כי חפץ חסד הוא. אלא כשזו"ן עולים אליה למ"ן היא עולה לראש אריך אנפין ונעשית שם לחכמה. ונקראת משום זה אז, ל"ב נתיבות החכמה. וז"ש, שהשיגו שלשים מעלות וכו' והם כלולים בל"ב נתיבות שהם כ"ב אותיות, דהיינו זו"ן, ויוד ספירות, דהיינו בינה, שביחד הרי ל"ב בחינות, לפעמים הם כלולים בשמונה. היינו הבינה, שאין בה עשרה ספירות אלא רק שמונה ספירות. והיינו מבחינתה עצמה ולמטה, שחסרים לה כתר וחכמה, שה"ס ג"ר שלה, ואז אינה נבחנת לל"ב נתיבות החכמה, אלא רק לשלשים מעלות בלבד. מעטם שהיא חסרה מחכמה, והם רמוזים בדברי אברהם, אולי יש שם שלשים וגו'.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest