דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להטות את העולם לטוב

להטות את העולם לטוב

העליון מחכה מאיתנו רק לתגובה. מהעליון לתחתון (לכל אחד מאיתנו) מגיעות מנות של אור, ודורשים מאיתנו תגובה חוזרת נכונה. העליון יודע בדיוק מה מתרחש עם התחתון, באיזה מצב נמצא התחתון, כי הרי הוא מעצב לו את המצב הזה. מובן מאליו שהעליון יודע לֵמָה מסוגל התחתון, הוא מארגן לו את כל התנאים הפנימיים והחיצוניים לבחירה חופשית ומשאיר לתחתון רק דבר אחד שאינו מובן ואינו ידוע לתחתון, את השליש האמצעי דתפארת, (קליפת נוגה). דווקא במצב הזה התחתון צריך ליצור (לעצב) בעצמו את הקו האמצעי.

אם התחתון, בתשובה לפעולת העליון, בונה בצורה נכונה את הקו האמצעי, זה אומר שהוא זכה (ראוי). ואז הוא באמת היטָה את עצמו ואת כל העולם (את כל הסביבה שהעליון עיצב עבורו ברגע נתון) לטוב (לכף זכות). לכן, כל מה שנדרש מהתחתון כשהוא מרגיש חיסרון, זה לפנות לעליון ולקבל ממנו את אותו המרכיב שחסר לו, כדי להטות את עצמו ואת כל העולם לטוב. כי הרי לתחתון חסר הידע וההרגשה, ואחר כך גם יכולת לקבל החלטה. את כל זה הוא צריך לקבל מהעליון.

העליון משאיר לו את קליפת נוגה, כדי שהתחתון ירצה לפנות אליו ולקבל את מה שחסר לו. אם התחתון מוכן לקבל את התוספת הזאת עבור קליפת נוגה, אז הוא מקבל אותה, וזהו הכוח הנוסף של ההשפעה שאותו הוא רוכש במדרגה הנוכחית, ובזכותו הוא עולה למדרגה הבאה.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 10.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest