דף הבית / אהבה / להוציא את כל הניצוצות מהעובי של הרצונות

להוציא את כל הניצוצות מהעובי של הרצונות

שאלה: מה זה אומר "להתחבר עם הניצוצות של החברים"?

תשובה: להתחבר עם הניצוצות של החברים, זה אומר לחבר את הרצונות שלנו לבורא. הרי, החברים הגיעו לכאן משום שבתוך הרצון הגדול שלהם ישנו ניצוץ אחד ששואף לרוחניות, להשתוות הצורה ולחיבור עם הבורא. וגם אני נמצא כאן בגלל הרצון הזה. הוא זה שהביא אותנו לקבוצה.

ברצונות האלה אנחנו חייבים להתחבר, לחבר רק בין הסיבות שבגללן אנחנו כאן. מכל העובי של הרצונות נוציא רק את אלה שהביאו אותנו לכאן, וכל השאר נזרוק לאשפה, כמו שקית עם זבל נוזלי, ונחבר בין הניצוצות שמהם ייווצר הכלי הרוחני שלנו.

זה יהיה רק החלק העליון שלו, וכל השאר נוצר מאותו הזבל ששפכנו החוצה, כאשר ביטלנו את הרצונות האלה. זה בכלל לא פשוט לזרוק אותם, הרי, צריך לבטל את הרצונות הללו אחד אחד.

וכאשר אנחנו מנסים להתחבר ורוצים לאהוב, פתאום מתגלה השנאה, כדי להראות לנו שאין בנו אהבה טבעית. בינתיים נראה לך שאתה אוהב את כולם באופן טבעי ומתייחס טוב לכולם, כמו שנהוג לדבר בעולם שלנו. הם לא עבדו על האהבה, ולכן לא גילו את השנאה.

כדי להגיע לאהבה, צריך קודם כל לגלות את ההפוך – את השנאה. אבל אנחנו לא עובדים על השנאה, אנחנו שואפים לאהבה. ככל שאתה משתוקק לאהבה, ועובד על כך נכון באמת, כך מהר יותר אתה תגלה שאתה שונא, ולא אוהב. מלמעלה יגידו לך את האמת.

ולגלות אהבה, זה אומר, לראות את החבר כגדול הדור, לחפש בו רק את התכונות החיוביות, להשתדל להרגיש שרצונותיו חשובים יותר בשבילך מאשר הרצונות שלך, כמו אצל אימא כלפי הילד שלה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הסביבה של היום, זה אני מחר
תגיד לי איך אתה רואה את הקבוצה, ואני אגיד לך מי אתה
במה תלוי העתיד שלי

One comment

  1. כבוד הרב
    אתה גאון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest