דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להגיע עד ל"אני" של מחר

להגיע עד ל"אני" של מחר

בעל הסולם, מאמר "החרות": "ברצון לקבל הכללי, שהוא מהותו ועצמותו של האדם. הוא מתגלה וקיים, רק בהתלבשות בתוך הצורות של הדברים העשויים להתקבל. ופעולה זו אנו קוראים "חיים", דהיינו, "החיות של האדם". על דרך שאמרנו בפעולה שאנו קוראים לה "חשק".

בהתאם לזה, עם היעלמו של הרצון מגיע המוות. הרי אנחנו תמיד חיים מהעתיד הרצוי ולא מההווה. אם אין למה לקוות בעתיד, אז אנחנו מגיעים לייאוש, עד שהגוף מפסיק לתפקד והאדם מת.

לכן אנחנו צריכים ליצור לעצמנו צורות התפתחות יותר ויותר מתקדמות. ואפשר לעשות את זה רק באמצעות השפעתה של הסביבה הנכונה. אחרת, באה במקומה סביבה רעה, שממלאת אותי בצורות רעות. ואז אני כבר כלול מהן, רוצה אותן.

לדוגמא, אני לא יכול להסתדר ללא כלי התקשורת. האגואיזם שגדל חייב אותי להתרגל אליהם. לפני אלף שנה הכול היה אחרת: עם הרצונות מדרגת החי שבי, הייתי חי בשלווה ללא כלי התקשורת. והיום אני לא מסוגל לחיות ללא הטלוויזיה, ללא שטף המידע שכל הזמן מציף אותי. אני כל הזמן צריך לראות את הצורות העתידיות שמעניקות לי את כוחות החיים ואת הרגשת החיים.

אנחנו כבר מבינים מהם החיים האלה… ולכן אנחנו צריכים לבנות לעצמנו בעצמנו את הסביבה הנכונה, שתיקח על עצמה את תפקידם של כלי התקשורת. במקרה כזה, אני בעצמי יוצר את הצורות העתידיות שלי, ואף אחד לא מכתיב לי אותן ולא כופה עליי אותן. כאן נמצאת הבחירה החופשית שלי: אני בוחר בסביבה טובה יותר, שמדגימה לי את הצורות הנכונות ומכוונת את הרצון שלי למטרה, כך שהוא יימצא באיזון עם הטבע, בקו אחד עם הבורא.

בזכות זה אני חי מהצורות שבהן מסתתר האור המחזיר למוטב, שלאחר מכן הופך למילוי. וזה מעניק לי את הרגשת החיים, עד שאני מגיע לקיום נצחי. לאט לאט הצורות שלי מתנתקות מהגילויים הגשמיים, שמסוגלים להתקיים בעולם הגשמי, ואני כביכול ממריא אל על, אל צורות ההתפתחות הרוחניות.

ואז אני כבר לא קשור בשום צורה לצורות הגשמיות שמופיעות לפניי. אני לא מרגיש בהן שום דבר, חוץ מהצרכים ההכרחיים לדרגת החי שבי. אבל גם לזה אני לא דואג, מפני שאני נמצא כבר "בצד השני".

וכך, בהדרגה, האדם עובר מהכוח אל הפועל ומתחיל לממש את עצמו מבחינה רוחנית. הרי זה ממומש על ידי הגברת איכות הרצון: אני יוצר את הצורה העתידה שלי, הצורה המתקדמת יותר שלי, ואז אני נמשך אליה, עד שאני מגיע אליה ומשיג אותה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 10.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לגלות את העולם הנסתר
ההכנה לתחילת החיים
"שיכורים" מהאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest