דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להגיע לשיעור כדי להשיג את כוח התיקון

להגיע לשיעור כדי להשיג את כוח התיקון

יש לנו אפשרויות רבות לבדוק את הרצון שלנו, שבו מתבצעים כל הבירורים: "בשביל מה? למה? מאיפה זה בא ולאן זה מוביל? על ידי אילו אמצעים אני יכול להתקדם? איך אני יכול לבדוק האם המטרה שלי נכונה? מהן הכוונות האמיתיות שלי? הרי יכול להיות שפשוט הרצון האגואיסטי והאינטרסים האישיים מושכים אותי, ובאופן טבעי, כל מה שנגדם, דוחה אותי?".

נדרשת כאן בדיקה מאוד גדולה ומעמיקה. אך יחד עם זאת, צריך להיזהר מלשקוע בבירורים הללו, כי זה הרי רק חלק מהעבודה שלי, רק החצי של "מחצית השקל" שמוטל עליי. והחצי השני צריך להתבטא במעשה. המעשה הוא הלימוד יחד עם הקבוצה, הרגשת החברים, הבדיקה בזמן הלימוד: האם אני נמצא יחד עם כולם ברעיון משותף, בקשר עם המורה והקבוצה.

אותו החצי השני של "מחצית השקל" מסתיים בכך שהאדם מקבל את השינוי מלמעלה. כל המאמצים שלנו צריכים להסתיים בהשגת החיסרון הפתוח, שמצפה לישועה מלמעלה, כמו נוקבא, רצון נשי, שפותח את עצמו לקבלת התיקון.

כך אנחנו צריכים להכין את עצמנו לשיעור. וכאן הרבה מאוד תלוי בגדלות המקור שממנו אנחנו מקבלים את ההשפעה הזאת, מהגובה העצום של ספר הזוהר והמחברים שלו. המנגנון שפועל בספר הזוהר הוא עולם אין-סוף, כי הוא הרי מעביר את ההארה העליונה מראש דאריך אנפין, את אור האין-סוף.

אם האדם עובד בכל הרמות: ברגשות שלו, בקשר עם הקבוצה, בקשר עם המורה, עם מצב העולם, עם מערכת העולמות, עם הכוח העליון, ומחבר את כל זה לאותו המנגנון שהוא מפעיל עכשיו – אז יש לו תקווה שההתעוררות והפעולה שלו יזמינו התעוררות מלמעלה. התפילה שלו (מ"ן) תמשוך מלמעלה את המענה (מ"ד).

התפילה (מ"ן) נקראת "מי נוקבין", חיסרון. ומלמעלה יגיע אליה בתגובה מ"ד, "מי דכורין", כוח ההתגברות. אנחנו צריכים להרגיש שאת המצב החלש, האפסי, המתייסר והפגום, אנחנו הופכים להשפעה, לכוח, לתיקון, ומרגישים בתוכנו כיצד המ"ן שלנו הופך למ"ד.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שמשתלטת השינה…

על הגל של ספר הזוהר
טופס בקשה לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest