דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להבריא את כל העולם

להבריא את כל העולם

שיטת החינוך האינטגרלי נותנת לנו ביד מכשיר שלא קיים אצל אף פוליטיקאי ואצל אף שלטון. הוא מאפשר לכל אדם לשנות את חייו, את חיי החברה, את חיי העולם, מפני שבמערכת הזאת כל רכיב משפיע על הכול.

הכול מתחיל מהסביבה הקטנה של האדם הרגיל הפשוט. שינסה לשנות את עצמו, על אף שהוא נגד זה, הוא מקלל את כולם מהבוקר ועד הערב, מגדף, דוחה ושונא את כולם, נדמה לו שרק מנצלים אותו, לא חשוב!

הוא לא ישנה את העולם הזה. מספיק כבר כל הזמן ללעוס אותו ולירוק. מה זה ייתן? זו אינה התנהגות חכמה. בואו נשנה את עצמנו! בואו נראה מה ייצא מזה.

אם אנחנו ניצור באיזה חלק של המערכת האינטגרלית אזור בריא, שיתחיל פתאום לתפקד בצורה נכונה, אז זה ישתקף על כל הגוף. ואנחנו נראה, שגם השלטונות וגם השכנים שלנו וגם אנשים שחיים בקצהו השני של כדור הארץ יתחילו לחשוב בצורה אחרת, מפני שאנחנו הבראנו חלק מכל המערכת.

שאלה: אבל בגוף חולה אי אפשר ליצור מגזר נפרד בריא.

תשובתי: תתארי לעצמך, שאפשר.

ממה, בדרך כלל, מתחילה ההבראה? היא הרי לא מקיפה בבת אחת את כל הגוף. תחילה מפסיק לכאוב איבר אחד, אחר כך איבר אחר. המערכות מתחילות לאזן זו את זו, לעבוד אחת למען השנייה.

את רוצה לומר, שאם במערכת אינטגרלית מתרחש משהו, אז זה נוגע לא רק לאזור נפרד שלה אלא לכל המערכת בכללה. זה נכון. את צודקת לגמרי.

אבל המערכת האינטגרלית הנוכחית היא רעה, ואילו אני יוצר בתוכה מערכת אינטגרלית טובה מבלי ליצור מחיצה המפרידה מהמערכת החיצונית, ולכן היא מתחילה לעבוד.

בתוך המערכת הקטנה שלנו אנחנו מעוררים כוח אחר לגמרי שלא קיים במערכת שלנו, כוח הקשר בינינו. על ידי התעלות מעל למערכת האגואיסטית אנחנו מתחילים לטפח בתוכנו את הכוח האלטרואיסטי. כי הכוח האלטרואיסטי נמצא בתוך הכוח האגואיסטי, ואנחנו, בני האדם, חייבים בעצמנו להוציא אותו החוצה, להתחיל ליישם ולנהל אותו.

מה גם, שהמערכת החיצונית אינה יכולה להשפיע עלינו מפני שהתעלינו מעליה. זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת" או השפעה ואהבה למעלה מהשִנאה. כאשר אנחנו מתאחדים בינינו בצורה כזאת, אז העולם הסובב למעשה אינו משפיע עלינו, מפני שכל העולם שלנו זה וקטורים אגואיסטיים שעובדים במישור. ואילו אנחנו מתעלים מעליהם ועובדים ברמה אחרת לחלוטין.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העולם חייב לדעת את האמת!
צנרת בלתי נראית של עזרה הדדית
לא תישכח החכמה מהעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest