דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להבין את מהות השמות של הבורא

להבין את מהות השמות של הבורא

שאלה: כאשר אנחנו מדברים על הכוח העליון, אנחנו משתמשים רק במילה אחת "הבורא", כלומר זה שבורא. האם אפשר להבין את המהות של כל השמות שלו?

תשובתי: לא הייתי ממליץ עכשיו לעסוק בזה, מפני ששמותיו של הבורא קשורים ישירות לדרגות ההשגה של האדם. מפני שהנשמה, בעלותה בדרגות של העולמות הרוחניים, מקבלת בכל אחת מהן שמות, הגדרות, קודים שונים.

בדומה למי שמשרת בצבא ומקבל דרגות, סמל ראשון, סרן, רב סרן, סגן אלוף וכדומה, וכל אחת מהדרגות מורה על התקדמותו של האדם. כך גם כאן, האדם מכנה את הבורא בשמות שונים בהתאם לדרגות ההשגה שלו. לא יותר מזה.

אדם שמגלה את הבורא נותן לו כינויים שונים: "טוב ומטיב, אכזר, עקשן, עוזר". בכך אתה מורה על התכונות שלו שאותן אתה מגלה ואילו אצלו כל התכונות נמצאות בצורה פשוטה אחת, רק כדי להעלות את הנברא, וליהנות לו. אבל אתה מגלה אותן בזו אחר זו ולכן מכנה אותן בשמות שונים. אלה הם לא שמות שונים של הבורא, אלה כינוי להרגשת הבורא באדם. כפי שילד אומר, אמא רעה, מפני שהיום היא גערה בו על איזה מעשה רע. אבל האם היא באמת רעה?

לכן אנחנו לא יכולים לשייך את השמות והכינויים הללו לבורא עצמו, אלא למה שהאדם מרגיש כתוצאה ממצבו הלא מתוקן עדיין עד הסוף. כאשר נשיג את הבורא באופן שלם, אז הוא יהיה עבורנו רק טוב ומטיב.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest