דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / להביט אל תוך עצמנו

להביט אל תוך עצמנו

laitman_2009-02-17_1673_70.jpg

שאלה: בעיות חיצוניות לוחצות עלי ומאלצות אותי לעבור מחקירה חיצונית לפנימית, כי משם יוצאות כל הפקודות, כל השורשים והסיבות ההתחלתיות. אני נאלץ לברר מה מתרחש בתוכי, כי אני רוצה לדעת, למה וממה אני סובל! השאלה הגדולה הזו: "מה הטעם בחיי?" מאלצת אותי להביט אל תוך עצמי ולברר, מה מסתתר שם?

תשובתי: זה בדיוק מה שמתרחש בימינו אלה. ההתמקדות, הריכוז, תשומת הלב, ההתבוננות של כל העולם מתהפכת בהדרגה לכיוון הזה. בני האדם עצמם לא נותנים את דעתם לתהליך הזה. בהדרגה במשך עשרות שנים אנחנו מפנים את המבט מהעולם הזה ומתחילים להביט אל תוך עצמנו. זאת הנטייה של הדור הנוכחי! לכן בהדרגה בני האדם מתעניינים יותר ויותר בחוכמת הקבלה, כי רק היא עוסקת בגילוי השורשים הפנימיים והסיבות ברמה שיטתית ומדעית.

זה דורש מאיתנו ניתוח ריאלי והשגת תכונות חדשות, שבהן נוכל לגלות מציאות חדשה. לכן עלינו להפוך את ההסתכלות שלנו מבחוץ פנימה, וכמה שיותר מהר, כדי לראות ולהבין, ששם, בתוך האדם נמצאים כל השורשים והסיבות ההתחלתיות. ורק בעזרת גישה מדעית ופרקטית כזו האדם יקבל יכולת לנהל את כל מה שמתרחש עמו.

הוא יוכל לשנות את מצבו, את כל עולמו! כי על ידי זה שהוא משנה את תכונותיו, הוא יעביר עצמו מעולם אחד לעולם אחר, יקבל תפיסה והבנה חדשות, מציאות חדשה – הכול חדש!

על ידי חקר העולם החיצון, שמקיף אותנו, אנו מסוגלים לשנות רק במעט משהו בדרגות הדומם, הצומח והחי. ותמיד אנו רואים שכל השינויים האלה הופכים למזיקים עבורנו. וכל זה נוצר רק כדי לסובב אותנו אל תוך עצמנו! וכשנתחיל לשנות את עצמנו מבפנים, נזמין שינויים איכותיים בחיים שלנו.

רשומות קודמות בנושא:
התיקון אפשרי רק מבפנים
שנה את עצמך והעולם ישתנה
עולם הפוך ראיתי
רשומות נוספות במדורים: משבר עולמי, מציאות מדומה

One comment

  1. יומם יצוה יהוה חסדו ובלילה שירה עמי תפלה לאל חיי",פרק מב', ספר תהילים.

    זו תפילת אדם ראשון

    שהתפלל בשעה שנגרש מג"ע ועד שנתן לו הספר הקדוש הזה והתחנן לפני הגבורה ויאמר ה' אלהי העולם אתה בראת את כל העולם להדר יקר חסין ותעשה כרצונך ומלכותך נצח נצחים ותפארתך לדור ודור ואין כל דבר נעלם ממך ואין נסתר מנגד עיניך ואתה כוננתני במעשי ידיך ותמשילני על כל בריותיך להיות שליט על מפעליך והנחש הערום הארור השיאני בעץ תאוה וחמד ועוד שאשת חקי השיאה אותי ולא הודעתני מה יהי' ומה יהי' לבני ומה יבוא עלי ולדורות הבאים אחרי וידעתי ובינותי כי לא יצדק לפניך כל חי ומה כחי להעז פני נגדך אין לי פה להשיב לדבר ולא עין לישא כי חטאתי והרשעתי ובעוני נגרשתי היום ואני בוקע ופולח בארץ לעבוד את אשר ממנה לקחתי ואין פחדי ומוראי על דרי ארץ כבתחלה כי מעת אכלי מעץ הדעת ועברתי על דבריך בטלה חכמתי ממני ואני בער ולא אדע וכסיל ולא אבין מה יהיה. ועתה אל רחום וחנון שב ברחמיך הרבים על ראש יצירתך ועל רוח שנפחת ועל נפש שנתת קדמני בחסדך כי אתה חסיד ארך אפים ורב חסד תעלה תפלתי לפני כסא כבודך ותגיע שועתי לפני כסא רחמיך ותחנני יהיו לרצון אמרי פי לפניך ואל תתעלם מתחנתי אתה היית ותהיה לעולם אתה משלת ותמשול חמול נא על מעשה ידיך והבינני והודיעני מה יהיה לתולדותי ולדורותי ומה יבא עלי בכל יום ויום ובכל חדש וחדש ואל תכסה אמני חכמת עיר"ך (נ"א עריך) ומלאכיך:

    המשך…

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/49345

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest