דף הבית / כללי / להביט אל העבר

להביט אל העבר

thumbs_monterrey_wp.jpg

שאלה: רב יקר! הבאת דוגמא מהתורה, על אשת לוט, אשר הביטה לאחור והפכה לנציב מלח. מכאן אנו לומדים שאסור לחשוב על העבר. האם כאשר אנו צופים בסרטים ישנים, דוקומנטריים או סרטי משחק, מדפדפים באלבום עם תמונות, בשלבים שכבר עברנו בחיים, במפגשים עם האנשים שהכרנו בעבר… האם כל זה הופך אותנו ל"נציב מלח"?

תשובה: במהלך חייו בעולם הזה, אדם צריך לשאוף למטרת חייו שבשבילה הוא נברא, לצאת להרגשת היקום, לחיות לא רק בגוף, אלה גם בנשמה. אם הוא שואף להגיע לבורא (לחיות בנשמה)- נקרא אדם ("אדמה לעליון") ואם דואג רק לגוף- נקרא בהמה, כיוון שדואג לגוף הבהמי.

שאלה אנונימית בתגובה לפוסט "אל תביטו לאחור": אתה אומר שאם מסתכלים אחורה שוקעים במחשבות זרות ואגואיסטייות, אבל הרי גם ככה כל מחשבותינו הן אגואיסטיות ואנו בשליטתן עד ה"מחסום", אז מה ההבדל?

תשובה: ההבדל הוא, או ששואפים קדימה או שחיים את העבר. כשאני שואף קדימה אני נמצא ב"לא לשמה", בתנועה אל המטרה, מזמין על עצמי אור התיקון. כשאני מסתכל אחורה, אני נופל לקליפות, לרצונות הקודמים.

שאלה: אני לומדת קבלה כבר יותר משנה. פתאום התעוררו בי (לפני כמה חודשים ) כל מיני מחשבות מפחידות ומועקות מילדות ששנים אולי לא זכרתי. אני לא יודעת מה לעשות, אלה תחושות מוזרות וכואבות. מה עלי לעשות? לשם מה זה?

תשובה: לשאוף רק קדימה, כמו בהתקפה! לנסות לא להזכר בעבר. על העבר את לא אחראית – אותו עיצב לך הבורא!

3 comments

  1. הבורא לא שולט על אף אחד לא שלט ולא ישלוט

    אהבה טהורה אינסופית לא עוסקת בזה

  2. ומהו ספר התנך ופרשות השבוע אם לא עבר?

  3. אתה את אתם והם=אנחנו=הוא=היא= עיצבתם את העבר ומתוך הידיעה האמיתית הזאת תצליחו לעצב את הווה והעתיד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!כמו באהבה לא במלחמה…….

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest