דף הבית / המשבר ופתרונו / להביא את כל העולם לאיזון

להביא את כל העולם לאיזון

אנחנו קיימים בעולם גלובלי שבתוכו פועלים חוקים אינטגרליים, שמנהלים לא רק את העולם הקטנטן שלנו והיקום שלנו, אלא את כל מערכת הבריאה, הכוללת בתוכה את חמשת העולמות העליונים. צריך להרגיש, לראות, לעצב אותם בתוך ההרגשה שלנו, בהשקפת עולמנו. וניתנה לנו האפשרות לעשות זאת.

אם אנחנו עובדים בצורה לא נכונה עם המערכת הזאת, לא לוקחים בחשבון את האובייקטיביות, האינטגרליות והקשר ההדדי המוחלט שבין חלקיה, אז אנחנו מרגישים רע. אנחנו מרגישים ממנה תגובה הפוכה ומאוד לא טובה.

"הפידבק" הזה מגיע אלינו בדרגות שונות, בהתאם לעיוותים שאנחנו מכניסים לתוך המערכת הכללית. בזמנינו אנחנו רואים את התגובה הזאת בצורה של נגיף הקורונה. אי אפשר לומר שזה רע, מפני שזה מיישר אותנו, דוחף מאחור, מניע קדימה. מצד שני, בכל זאת לא נעים לנו. אבל למעשה, כבר הרבה שנים אנחנו נמצאים במצב שנקרא "הדור האחרון", שבו מרגישים בצורה ברורה שאנחנו חיים בעולם אינטגרלי, והעולם הזה צריך לחזור לקדמותו, למערכת שלמה וסופית, והעבודה הזאת מוטלת על האדם.

לכן, אם נתחיל להתנהג בצורה נכונה, אז נגלה את המערכת הזאת. אבל כאשר אנחנו מתייחסים אליה בצורה לא נכונה, כלומר לא מתקדמים אליה על ידי שילוב בינינו וקירוב של עצמנו אליה, ולא תופסים את הטבע כמערכת אינטגרלית, אז היא מגיבה באופן אוטומטי לזה, ומופיעות, כפי שנדמה לנו, כל מיני הפרעות. אבל אלה הן לא הפרעות, אלא להיפך, השפעות שצריכות לכוון אותנו באופן אחר.

לכן מופיע בעולם הנגיף (הוירוס), שמחייב אותנו לשבת בבית, לתקשר פחות זה עם זה, מפני שבינינו קיימים יחסים הדדיים מאוד לא טובים, אגואיסטיים. ואנחנו צריכים להתחיל להתנהג אחרת.

מה גם שזה מחושב בצורה מדויקת על ידי הטבע, מפני שאנחנו חלק מהתמונה האינטגרלית הכללית. אנחנו נמצאים כביכול בתוך ספירה, שמשפיעה עלינו מכל הצדדים. והיא זו שמייצרת תגובות שעוקבות באופן ברור, באיזו צורה עלינו להיות, כדי להתקרב למערכת האינטגרלית. באופן כזה הנגיף דוחף אותנו מאחור קדימה.

אני חושב, שבזמן הקרוב נרגיש את זה יותר ויותר, נתקרב יותר בינינו, נבין זה את זה. אנחנו נסלק מהעולם שלנו כמות גדולה מאוד של מקצועות שאין בהם צורך, נפסיק להתייחס לכדור הארץ כאל משהו שיש לו מלאים אין סופיים, שמתוכם אנחנו מוציאים כל מה שרק רוצים. נפסיק להתייחס לאטמוספירה, למים, לאוקיינוסים, כאילו שאלה חלקים  שאין בהם צורך.

אני לא חושב שנוכל להביא את עצמנו לשיתוף פעולה הדדי נכון עם הטבע הסובב מהר. לכן לפי הערכה שלי הייתי אומר שעלינו להיות מוכנים לכך שהמצב הזה יימשך בחמישה שישה החודשים הקרובים. זו תהיה מערכת ארוכה ורצינית מאוד של שיתוף פעולה הדדי נוקשה בינינו ובין הטבע האינטגרלי, עד שנתחיל להבין שעלינו להיפטר מהרבה מקצועות, מהרבה עיסוקים, לסגור עסקים שאין בהם צורך, לקחת מהטבע רק את מה שנחוץ לקיום נורמלי ולא יותר.

על ידי ההתנהגות שלנו אנחנו מפירים את האקולוגיה, את האיזון הדינמי של הטבע, עד כדי כך שאף מערכת לא יכולה לסבול את זה. באופן כללי, אנחנו צריכים להתנהג באיזון עם העולם הסובב. אז הכול יירגע, ובאמת נתחיל להרגיש דרך העולם האינטגרלי המאוזן, את הספירה העליונה שלו, את ספירת ההנהגה, שנקראת "הבורא".

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 05.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest