דף הבית / כללי / להבדיל בין הבורות לאמת

להבדיל בין הבורות לאמת

thumbs_07_100_wp.gif

שאלה: הייתי היום בהרצאה בנושא "גוף ונשמה". העביר אותה אדם חרדי, יחסית מבוגר. הייתי המום עד כמה פילוסופיים היו דבריו, שלא לדבר על שטויות מוחלטות כמו דיון באיזה חלק בגוף הגשמי נמצאת הנשמה, או הגשמה של ציטוטים מספר הזוהר.

אני מבין שהיינו בתקופת גלות, אך כזו חוסר התמצאות?! אני כבר לא מדבר על דברים בסיסיים כמו מהי מטרת הבריאה, או מהו ייעודנו, אבל למה החרדים אינם יודעים שכל התורה לא מדברת על הגשמיות אלא על תהליכים רוחניים? למה יחד עם המצוות הגשמיות, המקובלים לא העבירו את הידיעה הברורה שיום אחד תיגמר תקופת הגלות ונצטרך לדעת מה "באמת" כתוב בתורה?

תשובה: נעים מאוד לשמוע, שהצלחת להבדיל בין הבורות לאמת. כך נגרום לאותם החלקים מהציבור ללמוד את חוכמת הקבלה, הרי בקרוב הם כבר לא יוכלו למכור את "אגדות הילדים" האלו לעם.

הסיבה לחוסר הידיעה על יסודות הבריאה, מטרתה, כוונתה ושיטת התיקון היא, תקופת הגלות (מהרוחניות), כשהמקובלים עצמם הסתירו את חוכמת הקבלה, כדי שתהיה נפילה מוחלטת מהרוחניות והתערבבות עם החושך.

רק מתקופתו של האר"י הסירו המקובלים את האיסור על לימוד חוכמת הקבלה. בהמשך הופיע המפיץ הגדול של חוכמת הקבלה, הבעל שם טוב, אולם חוכמת הקבלה התגלתה לגמרי רק אחרי חזרת עם ישראל לארצו. יחד עם זאת, מאחר והעלייה הרוחנית היא תהליך איטי וקשה, ההמונים עדיין מתקשים מאוד להשתחרר מהתנכרותה המוחלטת של חוכמת הקבלה, כפי שהייתה עד כה.

אחרי שיתגלה לנו הכול, נראה עד כמה כל המצבים האלה היו הכרחיים. לכן אל תגנה את האורתודוקסים, התנהגותם נובעת כתוצאה מהגלות. תתקדם בעצמך לעבר המטרה. הם ילכו לקראתה רק בעוד דור אחד או שניים.

2 comments

  1. זה באמת עצוב עד כדי מצחיק אני תמיד שואל אדם דתי:
    בשביל מה ניתנו התורה והמצוות ?
    והוא לא יודע מה לענות לי !
    אני שואל אותו שוב בתמימות בלי לריב:
    למה אתה מקיים מצוות ולומד תורה ?
    והוא עונה לי שאסור לשאול עושים כי ככה כתוב !
    אני שואל: אבל לא מעניין אותך להבין קצת יותר ? אתה לא רוצה לשאול ולנסות להבין מה שכתבו המקובלים ?
    לא זה אסור ! צריך לעשות וזהו להיות עבד ה' ככה הוא עונה לי !
    אז אני שואל: ומה זה אומר להיות עבד ה' ?
    אז הוא שוב עונה לי: אסור לשאול ! צריך לעשות כי ככה כתוב וזהו !
    נו מה אפשר להגיד ?

  2. נו  וכשאתה שואל סתם מישהו לא מוגדר למה הוא עושה ככה או ככה,הוא יודע

    לענות ? אין הבדל, אלא רק בציפיות…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest