דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להבדיל את האגואיזם הרע מהרצון הטוב

להבדיל את האגואיזם הרע מהרצון הטוב

laitman_2010-06-07_zohar_9093-70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 2

שאלה: העבודה בתוך הקבוצה מתרחשת בעזרת ביטול עצמי והרגשת חשיבות המטרה. העבודה הזאת צריכה לעורר בכל אחד מאתנו מ"ן – בקשה לבטל את הרצונות האגואיסטים שלנו, להתעלות מעליהם. זה תהליך אישי, אז כיצד אנחנו יכולים להגיע לבקשה כזאת בו זמנית יחד עם הקבוצה כולה?

תשובה: אנחנו לא מבטלים את האגו שלנו, לא מוחקים אותו כאילו שאינו קיים. האגואיזם גדל בכוונה, כדי שבעזרתו אנחנו נתחיל לעבוד בהשפעה לזולת. אגואיזם – זאת האנרגיה שלנו, כוח, עוצמה. לא מן הסתם נאמר ש"כל הגדול מחברו – יצרו גדול ממנו". אנחנו לא שוברים את האגואיזם שלנו, הרי הכול, אפילו הנטיות הרעות של האדם, ניתן לו על מנת לתקן.

כיצד אני משתמש בתכונות שלי, לטובתי ולטובת הזולת? רק בזה נבדל האגואיזם הרע מהרצון הטוב, תכונת הקבלה מתכונת ההשפעה. אך הרצונות עצמם נשארים ללא שינוי, לכן עלינו לכוון אותם לטובת הקבוצה, החברים, ואחר כך גם לטובת החברה. אם אני עושה זאת, אני מקבל מילוי מהמערכת הכללית, ואז דרכי האור מתפשט. זה בכלל לא תלוי האם הקבוצה שלי מבינה באיזו דרגה רוחנית היא נמצאת.

גם עכשיו אנחנו נמצאים בעולם אין סוף, בתוך מערכת שמורכבת מהמון חלקים, שהיו קשורים ביניהם, ואחר כך נשברו. כל זה קיים כאן במקום, בעולם הזה, במציאות הזאת. תארו לעצמכם כמה מצבים: העולם הזה, עולם עשיה, יצירה, בריאה, אצילות, אדם קדמון ועולם אין סוף. כל המצבים הללו כוללים בתוכם 125 מדרגות וקיימים ביחס לאדם.

למעשה נברא וקיים רק עולם אין סוף, ואילו כל היתר – זהו עולם אין סוף שמסתיר את עצמו. כאילו נכבה בהדרגה, וככל שהאור, כוח ההשפעה והאהבה נחלש, באים ומתגלים הבדלים גדולים יותר בין החלקים והם מתחילים להיפרד זה מזה, לשנוא זה את זה, ומפסיקים להתחשב זה בזה עד שמגיעים לעולם הזה.

ואז להיפך, אם כל אחד מאתנו מבטל את האגואיזם שלו, מפסיק להיות אינדיבידואליסט ומשתדל להתחבר עם החברים, אם בעזרת הלימוד אנחנו מושכים את המאור עלינו, האור הזה מתחיל להחדיר את כוח ההשפעה והאהבה בינינו, ואנחנו מתחילים להרגיש, שאנחנו רוצים להתקרב, רוצים להתחבר, ושבעזרת החיבור בינינו נגלה יותר אור, כוח השפעה ואהבה גדול יותר, נתחיל להעריך את הכוח הזה וכך מתקדמים.

במילים אחרות, אנחנו גם עכשיו נמצאים בעולם אין סוף, אך במקומו אנחנו מרגישים את המציאות הזאת בלבד, את הגרועה ביותר מכולן. בכוחנו למשוך את המאור המחזיר למוטב, לטוב, וזאת כל העבודה שלנו!

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
125 צעדים לגילוי העולם העליון
מהמפץ הגדול לכנס במדריד
125 מדרגות של חיבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest