דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / להאמין "למעלה מהדעת", שההשפעה היא למעלה מהקבלה

להאמין "למעלה מהדעת", שההשפעה היא למעלה מהקבלה

שאלה: כיצד יוצרים אווירה בתוך ה"עשירייה" כדי שכל אחד מאיתנו ירגיש שכל מה שקורה לו בחיים הוא רק לטובתו ושכך הבורא רוצה?

תשובתי: כדי לקבל את הכול ב"אמונה למעלה מהדעת", נחוצה תמיכה מהחברה. ולא סתם לומר בלי לחשוב, שהכול לטובה, כפי שעושים אנשים שחושבים שהם צדיקים. אלא אנחנו רוצים לקבל את כל מה שמתרחש כמועיל ולראות את הכול באור ה', כאמצעים לתיקון ה"כלים" שלנו. אנחנו משתדלים להגיע לתיקון כדי שנראה באמת שהכול לטובה, שמגיע מ"אין עוד מלבדו" ו"מטוב ומיטיב".

כל מה שיש לי, נכון להיום, הוא טוב, ועליי לעלות למצב הבא בעזרת הפעולות שמתרחשות בתוכי. והסביבה צריכה לעזור לי להרגיש את פעולות של הבורא כטובות ומכוונות לטובתי.

לשם כך עליי לעלות ל"אמונה למעלה מהדעת". המושג הזה מבלבל ביותר, כי אפשר סתם לומר עם עיניים עצומות שהכול לטובה, אפילו אם חותכים אותי. אבל "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות". לכן, "אמונה עיוורת" אינה נקראת "אמונה למעלה מהדעת", גם אם האדם מבולבל וקיבל מהסביבה כוח לפעול למען רעיון כלשהו.

אנחנו צריכים לארגן נכון את כל המערכת כדי שהיא תפעל עלינו ותעזור לנו להשתוקק להשפעה. "אמונה למעלה מהדעת", כלומר, ההשפעה יותר חשובה לנו מהקבלה. אבל האדם אינו מסוגל להגיע לכך, מפני שאין לו כוח לזה והוא לא צריך סתם לשקר לעצמו.

לכן, אנחנו חייבים לפנות לקבוצה שתספק לנו חשיבות יותר ויותר גדולה לרעיון הזה של יתרון ההשפעה על פני הקבלה. אני מתחיל לקבל השפעה מהסביבה בעניין חשיבות התכונה הזאת, כפי שאני מעתיק ממנה את כל הערכים הגשמיים. החברה חזקה בכמות ובאיכות ואני מכניע את עצמי לפניה וסופג ממנה את הרגשת גדלות ההשפעה.

ואחרי שאני מקבל ממנה את הרושם, עליי להתחבר עם החברים ויחד איתם לפתח חיסרון גדול לרכישת תכונה חדשה, לשינוי עצמי. זהו כבר סוג אחר של הכנעה בפני החברה.

קודם, אני הייתי צריך לקבל חשיבות המטרה, חשיבות הבורא, חשיבות המורה, חשיבות הלימוד. אלה הם דברים רגילים, כאילו אני רוצה להיות חייט, ואז עליי להימצא בחברת חייטים כדי להעתיק מהם את המקצוע, לקבל השראה מחשיבותו. אבל אם אני רוצה להשיג את כוח ההשפעה, עליי להתכלל בתוך הקבוצה, להכניע את עצמי בצורה אחרת. הכנעה עצמית היא החיבור הפנימי בינינו ושמירה על כל התנאים שקבעו המקובלים, להיות בהכנעה כלפי החברים, המורה, הלימוד, הדרך והמטרה. אני צריך לא סתם להתכלל בתוך החברה הזאת, אלא ממש להכניע את עצמי לפניה ובזכות זה אני אקבל את המאור המחזיר למוטב.

המאור המחזיר למוטב משפיע עליי כך, שהקבוצה, המורה, הלימוד, מטרת הבריאה, הדאגה לאנושות כולה נעשים לי יותר ויותר יקרים. כל זה מתחיל לקבל חשיבות. זאת אומרת, שאני כבר נמצא בתוך תהליך התיקון.

מתוך שיעור על פי מאמרו של הרב"ש, 27.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מטבע הטוב להיטיב
האותיות שהתעוררו לחיים
מסלול המראה במקום מבוך מפותל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest