דף הבית / כללי / לדעת בדיוק מה אני רוצה

לדעת בדיוק מה אני רוצה

טרם שניגשים ללימוד, "לימוד התורה", צריכים להבין בשביל מה ולמה אני לומד, מה זה ייתן לי. כי הרי התורה היא האמצעי היחיד שבעזרתו אנחנו יכולים להשׂיג את המטרה. בוודאי קיימים הרבה תנאים, אך בכולם קיים צורך רק כדי לבנות עבורנו את הקשר הנכון עם התורה.

"תורה" זה האור העליון הפועל עלינו והמתקן אותנו כדי שנגלה את הבורא, את הכוח העליון, כדי שנעריך אותו כמשפיע, כאהבה עצמה השורה מעל לתכונה שלנו, הרצון ליהנות. זאת הסיבה שבתחילת סידור התפילה קיימות ברכות מיוחדות לפני הלימוד: אנחנו מודים על כך שיש לנו אפשרות לעסוק בתורה. האדם מרגיש שיש לו בשביל מה ללמוד תורה, המיועדת רק לתיקון היצר הרע. על זה נאמר: "בראתי יצר רע, בראתי תורה תבלין".

אם לא היצר הרע, אז הבורא לא היה בורא את האור המיוחד הזה, את המערכת המיוחדת לתיקון שלנו. עכשיו כשהאדם מגלה בתוכו את הרע, הוא באמת נצרך לתורה. ובמקרה ההפוך, אין האדם לומד תורה כי הרי אין לו קשר עם המערכת שמלמדת אותו על השינויים הפנימיים. צריך להגיע להכרת הרע ולרצות להיפטר ממנו, צריך להבין שאין ברירה ושרק האור העליון יתקן, ישנה אותי. אז אני אפנה לבורא בצורה נכונה.

הדרך יכולה להיות ארוכה. רבים בכלל אינם יודעים על זה, ואחרים מניחים שעוסקים בתורה, למרות שבמציאות אין הדבר כך. כי הרי התורה עבורם היא לא כלי לתיקון ולעלייה אל תכונת הבורא. קודם כל, צריכים לגלות בתוכנו את מה שדורש שינוי. אני לא חושב על מה אני אקבל מהתורה, אלא מה עליי לתקן. כי הרי התורה זהו "תבלין", מסתתר בה המאור המחזיר למוטב. אז מה בדיוק מקולקל בתוכי? מה דורש תיקון?

את שתי הצורות האלה, המקולקלת והמתוקנת, אני צריך לתאר לעצמי כמה שיותר בבירור ולצפות לישועה, כלומר לכוח שיעזור לי לעבור ממצב אחד למצב השני. כשאני בונה לעצמי את התוכנית (הסכמָה) השקופה והמדויקת הזאת, אני מחכה ודורש עזרה מלמעלה כדי שכך גם יתרחש. אם היצר הרע הוא באמת רע עבורי, אם אני מתאר לעצמי בצורה נכונה את התיקון ובאמת משתוקק אליו, אז אני מזמין את כוח התורה, את האור שמגיע ומתקן אותי. ואז אני באמת "עוסק בתורה".

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 16.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ממעשיך הכרנוך
עם מה ללכת לבורא?
מנגנון תיקון אוניברסלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest