דף הבית / משבר עולמי / לדלג מעל המלחמה

לדלג מעל המלחמה

בעל הסולם, עיתון "האומה": "ונקח לדוגמא את כדור הארץ, אשר תחילה היה רק כדור גזי דוגמת ערפל, ועל ידי כח המושך שבתוכו ריכז במשך תקופה מסוימת את האטמים שבו לתוך חוג יותר צר, שבתוצאה מזה, נתהפך כדור הגזי לכדור אש נוזלי; ובהמשך תקופות של מלחמות נוראות של שני הכחות שבכדור הארץ, הפזיטיבי עם הנגטיבי. – גבר כח קרירות שבו על כח האש נוזלי וקירר איזה קליפה דקה מסביב הכדור ונתקשה שם. אכן עוד לא שקט הכדור ממלחמות הכחות; ובהמשך איזה תקופה גבר שוב כח האש הנוזלי והתפרץ ברעש גדול מתוך בטן הכדור ועלה ושיבר את הקליפה הקרה והקשה לרסיסים; וחזר הכדור לאש נוזלי.

ושוב התחיל תקופה של מלחמות חדשות עד שבסוף התקופה, גבר שוב כח הקרירות על כח האש וקירר שנית קליפה קרה וקשה מסביב הכדור; והפעם היתה הקליפה יותר עבה ויותר מסוגלת להחזיק מעמד נגד ההתפרצויות של הנוזלים מתוך בטן הכדור; והיתה כחה יפה לתקופה יותר ארוכה; אמנם בסופה שוב נתגברו הנוזלים והתפרצו מתוך בטן הכדור ושברו את הקליפה לרסיסים; ושוב נחרב הכל ונעשה לכדור נוזלי.

וכן נתחלפו התקופות בזו אחר זו; ובכל פעם שגברה כח הקרירות נעשה הקליפה שכבש לו עבה ביותר עד שבסוף – נתגברו כחות הפזיטיבים על הנגטיבים ובאו לידי הרמוניא מוחלטת; והנוזלים לקחו מקומם במעמקי האדמה; והקליפה הקרה נתעבה כל צרכה מסביב להם – ונתהווה אפשריות ליצירת חיים אורגנים עליה כיום הזה".

את הכוחות המנוגדים הללו ניתן לראות בכל דרגות הטבע. והעיקר הוא שעל ידי המלחמה ביניהם הם מגיעים לאיזון. זה כל העניין. בכל מקום שהכוחות הללו נפגשים, הם נאבקים זה עם זה. רק שמבחוץ זהו מאבק ומבפנים – זאת השלמה.

ומתוך ההשלמה הזאת הם יוצרים בכל פעם צורות מפותחות יותר. בהתחלה, על ידי המאבק, הכוחות הללו מתקשרים זה עם זה ויוצרים אטומים, מולקולות, תרכובות שונות, סוגים שונים של החומר הדומם ביקום. לאחר מכן, אותם שני הכוחות, הכוח השלילי והכוח החיובי, כבר מתחברים כדי ליצור את החיים, החל מהדרגה הפרימיטיבית ביותר וכלה בדרגה העליונה ביותר. אם כן, המלחמה ביניהם היא כלל לא מלחמה, אלא קשר. אנחנו יכולים לראות אותו לפי מידת העומק של ההסתכלות שלנו.

ולכן, גם היום אנחנו יכולים ליצור מאבקים בין כל הכוחות החיוביים והשליליים שפועלים בחברה האנושית, ולהתחיל שוב עם המלחמות וסגירת החשבונות. אך ישנה גם אפשרות אחרת: אנחנו יכולים להבין שהכוחות שנאבקים זה עם זה עתידים בסופו של דבר להשלים זה עם זה. ואם זה כך, אז בואו נעשה את זה מראש, מבלי לסבך את עצמנו שוב עם שפיכות דמים, שבסופו של דבר תוביל אותנו לאותו מקום החיבור. אנחנו יכולים לעשות את הכול מראש.

אך לא תעזור כאן חלוקה מחודשת של הכספים והמשאבים, בצורה של לקיחה מהעשירים ונתינה לעניים. הרי חלוקה שכזאת מובילה למלחמות ולמאבקי כוחות.

אנחנו צריכים להבין מה יהיה השלב הבא של ההתפתחות שלנו, איזו צורה תהיה לחיבור הסופי שלנו. אם ניצור אותו מראש, כבר עכשיו, אנחנו נימנע מהמלחמה שאמורה להיות בדרך אליו. אנחנו "נדלג" מעליה ומייד נגיע לשלב הטוב של החיבור.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 20.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להחכים לאחר מכה קטנה
הנקודה הקריטית
מלחמת גוג ומגוג – מבעד לחלון או בתוך הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest