לדלג מעל ההסתרה

שאלה: במה תלויה היכולת של האדם לנצח במלחמה נגד האויבים הפנימיים שלו?

תשובתי: קודם כל, יכול להיות שמדובר באנשים שכבר התעוררו לחיפוש אחר האמת ושמרגישים את הצורך למצוא את המלך ולשוב אליו. הנקודה שמתעוררת בלב האדם, זו אותה נקודת הצער על איבוד "המגן והחרב", שניתנה מתישהו במתנה על ידי הבורא. זה אומר, שלאדם פעם היה "מסך" על הכלים דהשפעה ועל הכלים דקבלה, כלומר בעביות שורש, א', ב'. ועכשיו ה"מסך" הזה נעלם.

אבל באדם נשאר ניצוץ מה"מסך" הזה, הרגשה שפעם היה לו כוח, ויכול להיות שהוא יכול ומסוגל להשפיע, רוצה את ההשפעה. זהו ה"אחוריים" דנפש דקדושה, אני לא משיג רוחניות, אבל אני מרגיש שיכול להשיג. יש בתוכי איזו השתוקקות בלתי הכרתית לזה, כיסופים חזקים.

ניצוץ, זה החלקיק הכי קטן והכי שבור ומקולקל מ"המגן והחרב" שפעם ניתן במתנה על ידי הבורא לאדם. הניצוץ הזה כולל בתוכו גם "אור חסדים" וגם "אור חכמה" ו"מסכים" עליהם. זה כמו "רשימו" שבתוכו נמצאת כל המציאות.

לכן, אם באדם קיים ניצוץ כזה, אז יש לו אפשרות להשיג רוחניות, וחסר רק האמצעי שעוזר לקשור את הניצוץ שלו עם האור. וזה נעשה על ידי הקבוצה. הקבוצה מעבירה לנו את החשיבות של המטרה הזאת, וחוץ מזה לא נדרש יותר שום דבר. העיקר, שהאדם כל הזמן ירגיש נחיצות לדרוש את המאור המחזיר למוטב, כדי להגיע להזדהות עם הבורא.

אנחנו חייבים לקבל את חשיבות הרוחניות מהקבוצה, כי אנחנו נמצאים בהסתרה. הקבוצה מוסיפה למצב שלנו תנאים שמאפשרים לנו כביכול לדלג מעל ההסתרה, כאילו שאנחנו רואים לפנינו את גדלות הבורא. ברור, שזה עדיין גדלות מדומה ולא אמיתית, אבל אתה הולך בצורה הכרתית לקראת ה"שקר" הזה, בכך שמבין היטב שזה משחק, ואין לך ברירה אחרת.

אלה הם התנאים שניתנו לנו בזמן ההכנה, על זה נאמר: "יגעת ומצאת!".

מתוך שיעור על אגרת ו' של בעל הסולם, 31.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
את מה שהאגו לא צריך להבין
הניצוץ החי של הבריאה
לבנות מחדש את המסך השבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest