דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגלות את העבר בעתיד

לגלות את העבר בעתיד

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

סיפור יציאת מצרים הוא גילוי של תהליך המעבר מהרגשת העולם הזה, ברצונות האגואיסטיים, להרגשת העולם העליון, בתכונת ההשפעה שנרכשה.

האדם לוקח את כל בני ביתו, כלומר את כל רצונותיו, רצונות על מנת לקבל, "אשתו", וגם את "ילדיו", המצבים העתידיים שלו, ומספר על העבר. כלומר הוא מספר על העבר ברצונות העתידיים – הוא עובר בעזרת הסיפור הזה דרך הגילוי שעשה באופן לא מודע באותו הזמן, כאשר יצא מהרצון האגואיסטי שלו ועבר דרך המחסום.

הבורא עשה עם האדם את הפעולה הזאת, האדם ברח בחיפזון, בחושך, מבלי להבין דבר הוא ברח. האדם אפילו לא היה מסוגל להרגיש את הפעולות שהבורא עשה עימו, מאחר והכול התרחש בחושך, בהסתרה ממנו. אך כעת, כאשר הוא יושב ומספר על כך, הוא חוזר אל אותם המצבים. הוא חוקר את פעולות הבורא שנעשו עליו, ומבצע אותן על עצמו, על "בני ביתו", על "ילדיו", כלומר המצבים העתידיים שלו. הוא חוזר בעצמו על הפעולות שהבורא עשה.

זה נקרא סיפור יציאת מצרים, כש"האב" אומר "לבנו": ראה, מה הבורא עשה עימי…

תחילה האור העלה אותו לדרגת ההשפעה, וכעת בעזרת כוח ההשפעה שנמצא ברשותו, הוא יכול בעצמו לבצע את אותן הפעולות עם הרצונות שנמצאים תחתיו. כך הוא חוזר על פעולות הבורא והופך להיות כמוהו.

תחילה אנחנו מקבלים מלמעלה את כל הכוחות, התכונות, הידע. הבורא מלמד אותנו כמו ילדים, ונותן לנו הכול, עד שנגדל ונוכל בעצמנו לבצע את הפעולות האלה.

אף אחד אינו דורש מאיתנו להפוך מייד למבוגרים, אך לאחר שקיבלנו את כל הכוחות והוציאו אותנו ממצרים, אנחנו חייבים בעצמנו לחזור על הפעולות האלה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
אתה מוכן לבריחה?
נס יציאת מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest