דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגלות את הנשמה שלי עכשיו בחיים האלה

לגלות את הנשמה שלי עכשיו בחיים האלה

שאלה:  אני מבינה  שהצד החיובי של הטבע, שאותו עלינו לעורר ולמשוך, זה להתחיל לכבד את הטבע. כאשר אנשים יוצאים לטבע,  הם משאירים אחריהם הרבה זבל ומעטים חושבים שעליהם לנקות  את הזבל שהשאירו. במה מסתכם השימוש באנרגיה חיובית? ואיך אנחנו יכולים לומר שמהיום אנחנו לוקחים על עצמנו אחריות, להיות אדם בעל מודעות, שמבין את כוחות הטבע וחי ברמות גבוהות יותר?

תשובתי: אני מודה לך על השאלה, אבל מדובר בדרגת השפעה על הטבע, אחרת לחלוטין. הרי הטבע האנושי שלנו, זה אגואיזם מוחלט. ואפילו כל המעשים הכביכול טובים וחיוביים, אהבה כלפי ילדים, כלפי העולם וכולי נובעים רק מתוך האגואיזם. העולם שלנו מנוהל על ידי כוח אחד. הכוח השני נסתר ואנחנו צריכים לגלות אותו. לכן אנשים לא מבינים, מה בכל זאת עליהם לעשות.

לא מספיק לנו פשוט להתייחס בצורה יפה זה לזה, אנחנו בזה לא נשנה דבר. בהיסטוריה היו כבר לא מעט ניסיונות כאלה. עלינו לגלות ולדעת כיצד לעורר ולהזמין את הכוח החיובי שבטבע, פלוס, שיתחיל לפעול בשווה עם המינוס, ואז נתחיל להתקיים בין שני הקטבים האלה. אז באמת נגלה ונדע, מהו העולם הנצחי והמושלם, הקיום הנצחי. נבין, שהאדם חי לא רק בגוף הפיזי שלו, אלא יש בתוכו משהו נצחי שנקרא נשמה, ואותה צריך לגלות עוד בהיותנו חיים בעולם הזה עכשיו, היום, כאן.

עלינו לגלות את המצבים העתידיים שלנו, כלומר את העולם הנצחי והמושלם, שקיים סביבנו, אבל אנחנו לא רואים אותו, מפני שצופים בו רק דרך התכונות האגואיסטיות שלנו. את כל זה עלינו לסגל לעצמנו ובהדרגה להסביר זאת גם לאנשים. עליהם להבין, שהאדם בעודו חי בעולם הזה צריך לעלות למדרגה הבאה, חדשה, ולהתחיל להרגיש את העולם האמיתי. זה אפשרי. יש לי תלמידים, שהשיגו את זה. והשיטה, שאותה אנחנו לומדים ומיישמים נקראת "חכמת הקבלה". היא מאפשרת לעשות זאת.

שאלה: אתה מדבר על אהבה אוניברסלית, שאפשר לכנותה "אהבה חלוטה"?

תשובתי: לא, אי אפשר לכנות זאת בשם אהבה חלוטה, מפני שאיני יכול לאהוב את הרע. אני רק רוצה, שאנשים יתייחסו זה לזה באותו טוב לב שטמון בטבע. ואז דרך המערכת הנכונה של טוב ורע נוכל להבחין, כמו בין שחור ללבן, בתמונת העולם האמיתית. ייעלם המעטה שתלוי מעלינו ונראה בראייה פנימית וחיצונית שאנחנו לא קיימים על פני כוכב לכת קטן, לא באיזה נפח סגור של החלל אלא בממדים עליונים, אחרים לחלוטין. את זה עלינו לגלות עכשיו, היום, בחיים האלה. בשביל מה עוד אנחנו קיימים? כדי למלא את עצמנו בתענוגים קטנים ולמות בבטחה?

שאלה: לדבריך אנחנו לא צריכים לאהוב את הרע. אבל בעולם קיימים המון אנשים אגרסיביים, שמהם נובע הרבה מאוד רע. מה מנצח את התוקפנות הזאת? כיצד ניתן להירפא ממנה? נדמה לי, שאהבה אמיתית חלוטה עוזרת לאדם להאיר את הצדדים החשוכים של נשמתו. האם ישנה תרופה מהתוקפנות והרעה הללו?

תשובתי: סבלנות ודוגמה. סבלנות נגד הרוע של האדם ודוגמה טובה, שיכולה להיות מובנת להם. שום דבר מעבר לזה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מפגשים עם חכמת הקבלה. ויקטוריה בוניה", 29.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest