דף הבית / קבלה ומדע / לגלות את הכוח החיובי

לגלות את הכוח החיובי

שאלה: האם כדי לחקור או לגלות את הכוח העליון, הוא חייב קודם "להתפרק" להרבה מאוד פרטים? כי אנחנו תופסים רק פרטים שמהם נוכל לחקור אותו.

תשובתי: כן. מהפרטים אנחנו מגיעים לכלל. כי הכוח העליון, שהוא יחיד, אחד, הוא ברא את היקום בחלקים, פלוס ומינוס, ומזה מרכיבים אטום. אחר כך מהפלוס והמינוס, שזה ספיגה והוצאה, מרכיבים את המולקולות, שהן כבר ברמת ה"צומח" או ברמת ה"חי". ואחר כך מהפלוס והמינוס מרכיבים "בן אדם", וכאן זה לא קרה.

שאלה: מה זאת אומרת, כאן זה לא קרה?

תשובתי: זאת אומרת, אם אנחנו בדרגת דומם, צומח, חי, יש לנו פלוס ומינוס. יש לנו שני כוחות, ואז המערכות האלו עובדות. אפשר להגיד שכאן זו שלמות. אבל בדרגת המדבר יש לנו רק מינוס, שזה האגו שלנו, ואין פלוס.

שאלה: זה נשמע מוזר, איך נוצר משהו רק מכוח אחד?

תשובתי: זה נשמע מוזר, ולכן אנחנו כולנו נמצאים בבעיה. מאיפה זה בא? זה בא מהטבע, שאנחנו בעצמנו צריכים להוסיף את הכוח החיובי הזה. לא שאנחנו מייצרים אותו, אלא אנחנו צריכים לגלות אותו מהטבע.

שאלה: אני לא מבין. יוצא שכאילו לא נוצרנו כמו שכל הטבע נוצר?

תשובתי: נכון. אני אגיד לך למה, זה דבר מאוד פשוט. מפני שיש כאן גבול. כי הדומם, הצומח והחי זה הטבע, מה זה ה"מדבר"?

הערה: אבל כולם יצאו מהמפץ הגדול?

תשובתי: האדם הוא שייך לטבע או לא? הוא שייך.

שאלה: הוא חלק מהיקום?

תשובתי: זהו. אבל הוא נברא מעל דרגת החי. מעל דרגת החי הוא נברא רק בכוח השלילי, עם היכולת להיות גם עם הכוח החיובי. זאת אומרת, השאלה כאן היא מה אנחנו בני האדם צריכים להשלים? וזה דווקא על ידי חכמת הקבלה.

שאלה: אם הדומם, הצומח והחי הם תרכובת של שני כוחות, ואנחנו מדברים על המפץ הגדול ששם הייתה כל האנרגיה, אז כשנוצר האדם לא הייתה שם התרכבות של כוחות?

תשובתי: למה אתה מסתכל על ה"אדם"? למה אתה קורא "אדם"? כשאני אומר "מדבר", "אדם", אני מתכוון למשהו שדומה לא-לוהות, שדומה לאיזון, שיש כאן משהו שמאזן את הכוחות האלה, שיש כאן משהו שבעצמו מגיע לאיזון, אז זה נקרא "אדם". ואתה מדבר על בהמה.

הערה: כן, אני מדבר על הפיזיקה. נכון.

תשובתי: אתה מדבר על מה שקורה בעולם שלנו, על שבעה מיליארד שחיים על פני הכדור הארץ.

הערה: נכון.

תשובתי: אני לא מכנה אותם "אדם". אדם זה מי שמגלה את הכוח החיובי, מאזן אותו עם האגו, הכוח השלילי, ואז החלק הזה כולו ייקרא "מדבר". זה לא שייך לאנושות. כי אנחנו בצורה כזאת, כמו שאנחנו, אפילו עוד יותר גרועים מהדומם, הצומח והחי. אנחנו לא מאוזנים, אנחנו כולנו אגואיסטיים, אנחנו הורסים את עצמנו, הורסים את הטבע, אנחנו הורגים הכול, אנחנו עושים דברים שדרגת החי לא תעשה.

שאלה: זאת אומרת, האדם נוצר רק מפעולה של כוח אחד, מכוח אגואיסטי שלילי?

תשובה: בנו יש את תחילת האדם שהוא שלילי, שהוא רק מכוח אחד לא מאוזן, אם נמצא בשבילו את הכוח החיובי שיאזן אותו, השלילי והחיובי יחד, בהרמוניה, אז הוא ייקרא "אדם".

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 13, 21.8.2014

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest