דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגדל את הסביבה כמו את הילד האהוב

לגדל את הסביבה כמו את הילד האהוב

שאלה: איך אני יכול לחזק את הסביבה, בכדי לקבל מהם את חשיבות המטרה?

תשובתי: אם אתה כל הזמן תעורר בסביבה את חשיבות המטרה, היא תשיב לך את חשיבות המטרה בחזרה. ואל תשים לב איך בדיוק הסביבה הזאת מתנהגת, זה לא חשוב מה אתה רואה, מכיוון שאתה רואה הכול לא בצורה האמיתית והנכונה.

אתה פשוט כל הזמן צריך להשקיע בסביבה, כאילו שהיא כל הזמן "תבלע" הכול לתוך עצמה. המשימה שלך היא לעורר בסביבה את חשיבות המטרה, חשיבות הבורא, הדרך הרוחנית, הלימוד. ויכול להיות, שכתגובה, אתה תראה שכולם מזלזלים בך, וזה כבר הבורא מסדר לך.

אתה צריך להבין, שאתה עובד נגד הבורא שמצטייר לך כסביבה, ויכול להיות שהבורא יצייר לך את הסביבה בצורה לא טובה. אך זה אינו משנה, למרות הכול, אתה חייב להשקיע בהם ולתת להם הכול לכיוון אחד.

והכיוון השני הוא, הקבלה שלך מהם, שאמור רק ללמד אותך איך עליך עוד יותר להשתפר, ועל אף הכול לשכנע אותם בגדלות המטרה. ותעזוב את כל החשבונות של כמה תוכל לקבל מהם בחזרה. כל החשבונות לקבלת ההחזר מהם הם אגואיסטיים. אם תתחיל לחשוב איך פגעו בך ואיך מתייחסים אליך – זה הכול האגו.

אתה חייב לראות את הקבוצה בצורה כזו, שלא משנה לך כיצד מתייחסים אליך, לא משנה כיצד הם מגיבים אליך – התגובה שלך על הכול צריכה להיות רק נתינה ונתינה, כאילו לילדים קטנים, עד שהם יגדלו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 26.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חשיבות המטרה
נוסחת החשיבות
ניצוץ אחד שמדליק אלפי נרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest