דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגדל אפרוחים רוחניים

לגדל אפרוחים רוחניים

מיכאל לייטמן

האנושות עברה בהתפתחותה את כל השלבים בעודה מחוסרת הכרה. החל מתקופתנו והלאה אנחנו חייבים בעצמנו לפסל מעצמנו את האדם, ההידמות לבורא. המטרה הזאת חייבת להתבצע, אחרת התכונות שלא תוקנו על ידינו, יביאו עלינו ייסורים גדולים שידחפו אותנו לבצע את תוכנית הבריאה.

לכן, לא ניתן להסתדר ללא חכמת הקבלה שמסבירה לנו, כיצד לחקור את הבורא ועל בסיס הידע הזה לתקן את עצמנו, לבנות בעצמנו את האינקובטור שיפתח אותנו. אם אינני מבצע את מטרתי, הבורא עוזר לי – אותם הכוחות שהייתי אמור להשתמש בהם ליצירת האינקובטור, הבורא יגלה אותם בתוכי בצורתם השלילית.

הבורא בונה עבורי את האינקובטור הזה, אבל הוא אינקובטור שבור. כשאתחיל לתקן את עצמי אגלה שהאינקבטור לא היה מקולקל, אלא היחס שלי אליו היה מקולקל. האינקובטור תקין, ברגע שארצה הוא יתחיל לפעול ולדאוג לי, לגדל ממני את "האפרוח" העתידי.

אך אני חייב בעצמי להשתתף בזה, בניגודיות למדרגות הקודמות – דומם, צומח וחי, שהטבע עשה הכול במקומי. כעת אני חייב בעצמי להפעיל את המערכת הזו, כלומר אני בונה מכונה שתחליף את הבורא! ברגע שאייצר אותה, אהיה כמו הבורא! אני אסיים את העבודה על עצמי בעצמי, הבורא לא סיים את העבודה הזאת, הוא השאיר אותה עבורי שאני אסיים אותה.

האינקובטור הרוחני הוא הבורא (המאור המחזיר למוטב), הסביבה, המורה, הספרים – כל אותם הדברים המשפיעים על התפתחותנו הרוחנית. צריך לארגן את כולם בצורה האופטימאלית, כדי שידאגו לנו ויביאו אותנו עד למצב המושלם, כלומר יבנו את האדם, הדומה לבורא. כשהם יהיו מסודרים, הם יהיו כמו אותו האינקובטור הרוחני ואנחנו נגדל בתוכו כמו אפרוחים רוחניים, כך צריכה לנהוג נשמתנו.

מתוך שיעור על עיתון "האומה", 24.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
תברא את עצמך
אינקובאטור להתפתחות מזורזת
אינקובאטור לאנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest