דף הבית / חינוך, ילדים / לגדול בכיף!

לגדול בכיף!

laitman_2010-03-07_detsky-urok_9318.jpg

ידיעה: המדענים הצרפתיים הוכיחו, כי הורדת הלחץ האקדמי על הילדים גורם ללמידה טובה יותר בבתי הספר. הניסויים הראו שהתלמידים קולטים את חומר הלימוד מהר יותר ומרגישים בטוחים יותר כשמקבלים את הכישלון כחלק בלתי נפרד מהלימודים.

דעתו של ג'אן קלוד קרויזת, פרופסור לפסיכולוגיה, אוניברסיטת פואטיה: בכל העולם התלמידים מכוונים להצלחה בכל מחיר ופוחדים להיכשל. הדבר גורם לכך שהם נמנעים מהקשיים שההתמודדות עימם הייתה יכולה לעזור להם להפנים את החומר החדש.

על ידי כך שאדם מקבל את הטעויות כחלק בלתי נפרד מהלמידה, הוא יכול לשבור את מעגל הקסמים שגורם לתחושה של חוסר מיומנות ומפריע לתהליך הלמידה.

דעתה של א. לאונובה, Ph. D בחינוך: ההתכוננות לתוצאה חיובית בכל מחיר גורמת אצל הילד לתהליך הרסני. הילדים פוחדים לאבד את מעמדם בעיני האחרים, להיראות לא מוצלחים. בפסיכולוגיה המצב הזה נקרא "מתח אמוציונאלי" מסוג הרסני. הילד מתמקד לא במשימתו, אלא ברגשותיו ומשום כך תפקודו מתפרק.

דעתה של מ. רוזנובה, Ph. D בחינוך: הערכת הידע לא צריכה להפוך אצל הילד למטרה בפני עצמה. אך הביטול המוחלט של הביקורת יכול לגרום לחוסר שליטה בהתנהגות של הילד, לכן המורים חייבים למצוא את שביל הזהב במערכת היחסים שלהם עם התלמידים.

התייחסותי: רק החינוך האינטגרלי בשילוב עם ההשכלה האינטגרלית פותר את הבעיה, כשהילד חופשי מלחץ, נמצא בהרגשת הסביבה המפרגנת ומגלה את כל יכולותיו הטבעיות המועצמות על ידי החיבור החברתי הנכון והתמיכה.

ידיעות קודמות בנושא:
מי אנחנו מגדלים: אומנים או פועלים?
בנוסף למילים הנכונות, צריכות להיות גם כוונות נכונות
מציונים לערכים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/h60ED

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest